|
کدخبر: 261205

نخست وزیر فرانسه استعفا کرد / یک زن جانشین «کاستکس» شد

بر اساس بیانیه کاخ الیزه، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه الیزابت بورن، وزیر مستعفی کار این کشور را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی کرد. ساعتی پیش بود که «ژان کستکس» نخست وزیر پیشین فرانسه استعفای خود را به امانوئل مکرون ارائه کرد که رئیس جمهور فرانسه نیز با این استعفا موافقت کرد. کستکس از سوم جولای ۲۰۲۰، به عنوان نخست وزیر فرانسه فعالیت می‌کرد.

بین‌الملل نخست وزیر فرانسه استعفا کرد / یک زن جانشین «کاستکس» شد

بر اساس بیانیه کاخ الیزه، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه الیزابت بورن، وزیر مستعفی کار این کشور را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی کرد.

ساعتی پیش بود که «ژان کستکس» نخست وزیر پیشین فرانسه استعفای خود را به امانوئل ماکرون ارائه کرد که رئیس جمهور فرانسه نیز با این استعفا موافقت کرد. کستکس از سوم جولای ۲۰۲۰، به عنوان نخست وزیر فرانسه فعالیت می‌کرد.

هفته پیش بود که مراسم تحلیف دور دوم ریاست جمهوری امانوئل ماکرون در کاخ الیزه برگزار شد و وی برای پنج ساله دوم ریاست جمهوری خود سوگند یاد کرد.

ماکرون روز ۲۴ آوریل گذشته در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور موفق شد «مارین لوپن» رقیب خود را شکست دهد و برای دومین بار وارد کاخ الیزه شود.

حدود ۵۰۰ مهمان برای حضور در این مراسم دعوت شده بودند.

قبل از ادای سوگند، امانوئل ماکرون مدال لژیون، بالاترین نشان افتخار فرانسه را دریافت کرد و در سخنانی قول داد که میراث مشروع وی سیاره‌ای قابل زندگی‌تر و فرانسه‌ای قویتر باشد.

دور دوم ریاست جمهوری ماکرون رسما از روز ۱۴ مه (دو روز پیش) آغاز شده و به مدت پنج سال ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

ارسال نظر