|
کدخبر: 260267

پوتین: بحران اقتصادی جهان، معلول تحریم‌های غرب است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک نشست مجازی با بیان اینکه تحریم‌های غرب به جای هدف گرفتن روسیه بیشتر کشورهای فقیر را برای تهیه مواد غذایی دچار مشکل خواهد کرد، گفت: این تحریم‌ها باعث بحران اقتصادی در جهان می‌شود.

بین‌الملل پوتین: بحران اقتصادی جهان، معلول تحریم‌های غرب است

رئیس‌جمهور روسیه عصر پنجشنبه در یک نشست مجازی با اعضای دولت این کشور افزود: غرب با اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه روسیه که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است، در واقع به جای ضعیف کردن مسکو یک بحران اقتصادی و موجی از تورم در کشورهای مختلف به راه انداخته است.

پوتین ادامه داد: تحریم‌های غرب به جای هدف گرفتن روسیه بیشتر کشورهای فقیر را برای تهیه مواد غذایی دچار مشکل خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه کشورهای غربی را مسئول اصلی تورم و قحطی در سراسر جهان اعلام و اظهار کرد غرب حاضر است برای منافع خود همه جهان را قربانی کند.

پوتین همچنین بر این مساله تاکید کرد که کشورش به خاطر سیاست‌های کلان اقتصادی سال‌های اخیر و تصمیمات سیستماتیک برای تقویت حاکمیت اقتصادی، امنیت فناوری و غذایی با اطمینان با چالش‌های خارجی مقابله خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان منابع طبیعی در جهان، هرچند این کشور را با مشکلاتی روبرو کرده است ولی بیشتر از آن اقتصاد جهانی را به آب های ناشناخته‌ای سوق داده است که اولین نتیجه آن بالا رفتن قیمت مواد غذایی و انرژی بوده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی بعد از آغاز جنگ روسیه و اوکراین یک سری تحریم‌های شدید مالی علیه مسکو اعمال کردند که کرملین از آن به عنوان جنگ اقتصادی یاد می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها