|
کدخبر: 257397

ناتو همچنان از اوکراین حمایت می‌کند

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در سخنانی در اجلاس این سازمان از احتمال طولانی شدن جنگ در اوکراین خبر داد و نسبت به حمایت مداوم اروپا از اوکراین تاکید کرد.

بین‌الملل ناتو همچنان از اوکراین حمایت می‌کند

دبیرکل ناتو عصر پنجشنبه در سخنانی گفت: احتمال دارد جنگ روسیه و اوکراین تا سال‌ها نیز ادامه پیدا کند.

استولتنبرگ که در اجلاس جوانان عضو ناتو سخن می‌گفت از تداوم حمایت این سازمان از اوکراین خبر داد و خاطر نشان کرد متحدان و اعضای ناتو خودشان را برای یک جنگ طولانی مدت در اوکراین آماده می‌کنند.

وی تاکید کرد که کشورهای ناتو علاوه بر حمایت نظامی، به اعمال فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ادامه خواهند داد. استولتنبرگ گفت که پوتین جنگ را شروع کرده و تنها کسی است که قادر به پایان آن است.

دبیر کل ناتو با تایید مجدد اظهارات قبلی خود گفت که اعضای ناتو در صورت تصمیم و نظر مثبت فنلاند و سوئد برای پیوستن به این سازمان از آنها با آغوش باز استقبال می‌کنند.

وی تاکید کرد که عضویت سوئد و فنلاند امنیت حوزه آتلانتیک را تقویت می‌کند زیرا هر دو کشور دموکراسی قوی دارند و نزدیک‌ترین شرکای ناتو هستند. ناتو در بسیاری از تمرین‌ها، ماموریت‌ها و عملیات مشترک با آنها همکاری کرده است.

انتظار می‌رود رهبران ناتو در نشست سران خود که در ماه ژوئن در مادرید برگزار می‌شود، چراغ سبز نهایی را برای تغییرات نشان دهند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها