|
کدخبر: 243130

ادعای جدید بایدن درباره حمله روسیه به اوکراین

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با بیان این ادعا که نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند، اظهار داشت نیروهای روسیه هم اکنون اوکراین را از طریق بلاروس، مرزهای مشترک با اوکراین و در دریای سیاه محاصره کرده اند.

بین‌الملل ادعای جدید بایدن درباره حمله روسیه به اوکراین

رئیس جمهوری آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در نشستی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید افزود در روز های گذشته ما شاهد گزارش های مختلف در خصوص افزایش مواد نقض آتش بس از سوی جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در دونباس و شرق اوکراین بوده ایم.

وی به بمباران مهدکودکی در دونباس اشاره کرد و گفت که روسیه به صورت اشتباه آن را به اوکراین نسبت داده است.

بایدن مدعی شد رسانه های دولتی روسیه همچنین ادعاهای ساختگی در مورد نسل کشی در دونباس را منتشر می کنند و همچنین بدون هیچ شواهدی در خصوص حمله اوکراین به روسیه صحبت می کنند. همه اینها مشابه روش های بازی پیشین روسیه است تا بهانه ای برای اقدام علیه اوکراین ایجاد کند.

 وی ادعا کرد که در این شرایط حساس، نیروهای اوکراین از خود خویشتنداری نشان داده و اجازه نداده اند روسیه آنها را به جنگ بکشاند.

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد ما دلیل کافی داریم که باور کنیم نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند.

 بایدن ادعا کرد ما معتقدیم آنها کی یف پایتخت اوکراین را هدف قرار خواهند داد.

 وی در ادامه ادعاهای خود افزود ما نقشه های روسیه را بلند و واضح اعلام می کنیم زیرا می خواهیم تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود نیروهای روسیه به اوکراین انجام دهیم. اشتباه نکنید، اگر روسیه تصمیم بگیرد به اوکراین حمله کند، این کشور مسوول یک جنگ انتخابی فاجعه بار و غیر ضروری خواهد بود.

بایدن با بیان اینکه آمریکا و متحدانش آماده دفاع از هر وجب قلمرو ناتو هستند، گفت که ما به اوکراین نیرو اعزام نخواهیم کرد اما به حمایت های خود از مردم اوکراین ادامه خواهیم داد.آمریکا و متحدانش به حمایت های خود از مردم اوکراین ادامه خواهند داد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: غرب متحد و مصمم است و آماده است در صورتی که روسیه تهاجم بیشتری به اوکراین انجام دهند، تحریم های شدیدی علیه آن وضع کند.

 وی تصریح کرد روسیه هنوز می تواند دیپلماسی را انتخاب کند، هنوز برای کاهش تنش ها و بازگشت به میز مذاکره دیر نشده است. اگر روسیه پیش از دیدار بلینکن و لاوروف در تاریخ ۲۴ فوریه در اروپا، به اوکراین حمله کند، درهای دیپلماسی را بر روی خود بسته است.

بایدن ادعا کرد در حال حاضر من متقاعد شده ام که ولادیمیر پوتین تصمیم گرفته است به اوکراین حمله کند. ما دلایل کافی را در اختیار داریم.

 رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد تا زمانی که پوتین به اوکراین حمله نکرده است، دیپلماسی همچنان امکاز پذیر است. ما توانایی قابل توجه اطلاعاتی داریم.

وی تصریح کرد در تماس های امروز خود با اعضای کنگره  در مونیخ و رهبران کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا به آنها در خصوص وضعیت کنونی امور و اینکه در روزهای آینده قرار است در اوکراین چه اتفاقی رخ دهد، توضیح دادم.

 

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها