|
کدخبر: 226913

واکنش ارتش اسرائیل به دستور حمله نظامی به تاسیسات ایران

تعداد زیادی از مقامات و کارشناسان نظامی اسرائیلی تاکید دارند که اسرائیل فاقد توان هرگونه حمله علیه ایران است

 همزمان با مذاکرات وین و حضور مقتدرانه هیات ایران برای لغو تحریم ها،«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نیروهای نظامی این رژیم دستورداد برای اقدام نظامی علیه تهران آماده باشند اما نظامیان صهیونیست در واکنش به این زیاده گویی اعتراف کرده اندکه ارتش صهیونیستی توان حمله به ایران را ندارد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درگزارشی که روزنامه سعودی الشرق الاوسط آن را منتشر کرد، آورده است: تعداد زیادی از مقامات و کارشناسان نظامی اسرائیلی تاکید دارند که اسرائیل فاقد توان هرگونه حمله علیه ایران است که بتواند برنامه هسته ای ایران را نابود یا حتی آن را از کار بیاندازد.

نظامیان صهیونیست اذعان کرده اند که ارتش صهیونیستی منابع و توان لازم برای حمله به سایت های هسته ای ایران را ندارد.

« ریلیک شفر» ژنرال بازنشسته نیروی هوایی ارتش صهیونیستی که به عنوان خلبان در حمله سال ۱۹۸۱ به تاسیسات هسته ای عراق شرکت داشته است، می گوید: حمله به تاسیسات هسته ای ایران که آسیب جدی به آن وارد کند بسیار سخت و حتی غیرممکن است.

وی با بیان اینکه « بمب های اسرائیل قادر به نفوذ و نابودی تاسیسات هسته ای ایران که در اعماق زمین قرار دارند، نیستند»، می افزاید: نیروی هوایی اسرائیل به اندازه کافی هواپیماهای جنگی بزرگ برای حمل بمب‌هایی که بتوانند به پناهگاه‌ها و مکان‌های مستحکم نفوذ کنند، ندارد بنابراین برای آسیب رساندن به این مکان‌ها، باید با موشک‌ها حمله شود، فرآیندی که ممکن است روزها یا حتی هفته‌ها طول بکشد.

یک مقام بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی که خواسته است به نامش اشاره نشود، می گوید:  برای آمادگی این حمله دست کم به دو سال زمان نیاز داریم تا شاید بتوان به تاسیسات هسته ای ایران آسیب بزنیم.

یکی دیگر از مقامات فعلی  رژیم صهیونیستی هم تاکید کرده است: اسرائیل در زمان حاضر توانایی وارد کردن خسارت قابل توجه به تاسیسات هسته ای زیرزمینی ایران در مناطق نطنز و فردو را ندارد.

وی می افزاید: چنین حمله ای به دلیل کمبود هواپیماهای سوخت‌رسان پیچیده خواهد بود. توانایی سوخت‌گیری برای مهاجمی که ممکن است مجبور شود بیش از ۲۰۰۰ مایل مسیر رفت و برگشت را طی کند و از آسمان کشورهای عربی که نمی‌خواهند ایستگاه سوخت‌گیری برای اسرائیل باشند عبور کند، بسیار مهم است.

رژیم صهیونیستی ساخت هشت فروند تانکر جدید KC-۴۶ برای سوخت گیری در هوا را به شرکت بوئینگ با هزینه ۲.۴ میلیارد دلار سفارش داده اما بعید است تا اواخر سال ۲۰۲۴ بتواند آنها را دریافت کند.

«عاموس یادلین» ژنرال سابق نیروی هوایی ارتش صهیونیستی می گوید که شاید نیروی هوایی ارتش آمریکا قادر به حمله به تاسیسات هسته ای ایران باشد اما آمریکایی ها چنین اراده ای را ندارند.

نظامیان صهیونیست حاضر نشده اند درباره خطوط قرمزی که ایران باید از آنها عبور کند تا توجیهی برای حمله نظامی علیه آن باشد، صحبت کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر