|
کدخبر: 225520

خبر مهم روسیه از روند مذاکرات وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگویی تاکید کرد که گرچه مذاکرات وین به کندی پیش می‌رود اما روند آن در کل با پیشرفت همراه است.

بین‌الملل خبر مهم روسیه از روند مذاکرات وین

 میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز دوشنبه در گفت‌وگویی با شبکه روسیه‌۲۴ درباره اظهارات وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه G7 از ایران مبنی بر این که «مذاکرات را جدی بگیرد»، گفت: من هیچ دلیلی نمی‌بینم فکر کنم هر یک از طرفین مذاکرات از جمله آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها بازی در می‌آورند. در واقع، اراده سیاسی برای رسیدن به نتیجه‌ای ملموس وجود دارد.

طبق گفته این دیپلمات روس، برای آمریکایی‌ها مهم است اطمینان بیابند برنامه هسته‌ای ایران به خوبی تحت کنترل است که البته [این کنترل] تا حد زیادی به خاطر سیاست «فشار حداکثری» واشنگتن  و اقداماتی که ایران در واکنش به آن انجام داده، از بین رفته است.

اولیانوف در این گفت‌وگو مطرح کرد: روند مذاکرات پیشرفت دارد. اگرچه خیلی سریع نیست اما رو به جلو است.

او همچنین گفت، یکی از موضوعاتی که در وین مورد بحث است، موضوع سانتریفیوژهای ایران است.

 اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که جلسه دوم از دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین پس از وقفه ای چند روزه، پنج شنبه هفته گذشته آغاز به کار کرد.

 در حال حاضر مذاکرات برجامی در سطح گروه های دوجانبه و چندجانبه طرفین توافق و کارگروه های کمیسیون مشترک برجام ادامه دارد. ایران اعلام کرده است تنها با هدف رسیدن به توافقی خوب برای لغو کلیه تحریم های غیرقانونی آمریکا به مشارکت در مذاکرات وین ادامه می دهد. فضای کلی مذاکرات تا کنون از سوی طرفین سازنده ارزیابی شده است. 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر