|
کدخبر: 223911

استقبال معترضان فرانسوی از کاندیدای اسلام ستیز با مشت و لگد + فیلم

هزاران فرانسوی در اعتراض به اریک زمور، کاندیدای حزب راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ با سردادن شعارهای ضد نژادپرستی و ضد اسلام هراسی مانند «اسلام هراسی را متوقف کنید»، «زمور برو گمشو، پاریس مال تو نیست» در خیابان‌های پاریس تظاهرات کردند.

بین‌الملل

 هزاران معترض فرانسوی که به گفته سازمان دهندگان تظاهرات، تعداد آنها ۱۰ هزار نفر و به ادعای منابع دولتی ۲۲۰۰ نفر بودند، به خیابان های پاریس مابین باربرس و پارک دولاویلت آمدند و با شعارهایی خصمانه علیه اریک زمور، نامزد راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری تظاهرات کردند. ۲ معترض نیز دستگیر شدند.

به گفته سازمان دهندگان این تظاهرات ۱۰ هزار نفر روز یکشنبه ۵ دسامبر، در اعتراض به شرکت کردن اریک زمور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه، در خیابان ها تجمع کردند. این درحالی است که زمور مجبور شد اولین کمپین مبارزات انتخاباتی خود را که قرار بود در پاریس برگزار شود، لغو کند و در مرکز نمایشگاهی ویلپنت در (سِن سَن دونی) در حومه پاریس برگزار کند.

حدود ۵۰ اتحادیه، حزب و انجمن سیاسی به فراخوان تظاهرات علیه زمور پاسخ دادند. تظاهرکنندگان با تجمع در محله باربرس (منطقه ۱۸) قبل از رسیدن به پارک دولاویلت (ناحیه نوزدهم) یعنی نزدیکی اولین مکان انتخاب شده برای برگزاری کمپین اریک زمور، شعارهایی مانند «نه به اسلام هراسی»، «نه به نژادپرستی»، «زمور برو گمشو، پاریس مال تو نیست» سر دادند. پلیس با سرکوب معترضان دو نفر از آنها را دستگیر کرد.

از سوی دیگر، درگیری هایی گسترده در ویلپنت میان مخالفان و موافقان زمور رخ داد که پلیس ۶۲ معترض را بازداشت و با ۷۹ نفر به دلیل ممنوعیت تظاهرات برخورد کرد.

به گزارش یورونیوز، در اولین گردهمایی انتخاباتی زمور هواداران نامزد راست افراطی با مشت و لگد از منتقدان پذیرایی کردند.

اولین نشست کارزار انتخاباتی اریک زمور، چهره راست افراطی فرانسه بعدازظهر یکشنبه ۵ دسامبر در حومه پاریس برگزار شد. به گزارش رسانه های محلی حدود ۱۳ هزار نفر از طرفداران او با حضور در پارک نمایشگاهی ویلپنت (سِن سَن دونی) ورود او به عرصه انتخابات را جشن گرفتند.

اریک زمور با اشاره به تظاهرات، در ابتدای نشست انگشت اتهام را به سوی دولت و رسانه های دولتی گرفت و خطاب به هوادارانش گفت: «اگر آنها -دولت و رسانه ها- از من متنفرند به خاطر این است که از شما متنفرند و اسلامگرایان هم می خواهند که سر به تن من نباشد. کاندیدای نوظهور راست افراطی فرانسه با حمله به مهاجران گفت: «سیاست وی به صفر رساندن مهاجرت در فرانسه است و اگر فرانسوی‌های خارجی‌تبار فعلی تمایلی به شبیه‌کردن خود به فرانسوی‌های واقعی ندارند «راه باز است و جاده دراز.»

در ابتدای سخنان اریک زمور گروهی از جوانان عضو سازمان اس‌او‌اس راسیسم سعی کردند جلسه را بر هم بزنند. آنها روی تی شرت های سیاه خود با رنگ زرد نوشته بودند : «نه به نژاد پرستی».

هواداران زمور نیز بلافاصله با پرتاب صندلی و مشت و لگد به مخالفان حمله ور شدند. ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فرانسه منتشر شد حاکی از آن است که دست‌کم یکی از دختران جوان عضو این گروه زیر مشت‌های پیاپی یک پسر جوان طرفدار زمور با صورت خونین جلسه را ترک می‌کند.

 

منبع: یورو نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها