|
کدخبر: 219882

سرکرده داعش جزو در حلقه محافظان رئیس‌جمهور افغانستان + عکس

یکی از سرکردگان داعش که حملاتی را در افغانستان انجام داده و به‌تازگی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا در لیست سیاه تروریستی قرار گرفته، در جمع محافظان معاون رئیس‌جمهور افغانستان حضور داشته است.

بین‌الملل سرکرده داعش جزو در حلقه محافظان رئیس‌جمهور افغانستان + عکس

عکس کارت شناسایی «ثناءالله غفاری» یکی از سرکردگان داعش که از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد که وی در حلقه محافظان ویژه معاون اول رئیس‌جمهور پیشین افغانستان قرار داشته است.

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد که واشنگتن سرکرده و دو عضو گروه تروریستی داعش افغانستان را در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار داده است.

وی افزود: ثناالله غفاری مشهور به «شهاب‌المهاجر» که سرکردگی داعش شاخه افغانستان را بر عهده دارد، سلطان عزیز اعظم، سخنگوی این گروه و مولوی رجب از اعضای رهبری این گروه در لیست تروریست‌های بین المللی قرار گرفتند.

امرالله صالح، معاون اول رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان در این باره در توییتی نوشت: «ثناءالله غفاری تا سال ۲۰۱۵ یکی از اعضای فعال شبکه حقانی بود و از راهنمایی و پشتیبانی این شبکه برخوردار بود. غفاری سال‌ها در فهرست پیگرد امنیت ملی قرار داشت، مهندسی است و خانواده‌اش در پاکستان زندگی می‌کنند.»

معاون اول سابق دولت پیشین افغانستان همچنین افزوده که تمام بستگان او از سوی اداره امنیت ملی دولت پیشین در شکردره کابل مورد بازجویی قرار گرفته بود و "او امیر تمام داعش-خراسان نیست."

این در حالی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان داعش حملات خود را بر شهرهای مختلف این کشور افزایش داده است. 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها