|
کدخبر: 213810

تصمیم جدید طالبان برای ادامه تحصیل دختران و معلمان زن

طالبان امروز، سه‌شنبه اعلام کرد، اخبار مسرت بخشی درباره اعطای مجوز آموزش دختران و زنان افغان برای بازگشت به مدرسه دارد، در عین حال از جامعه جهانی خواست در تامین این روند آن را کمک کند.

بین‌الملل تصمیم جدید طالبان برای ادامه تحصیل دختران  و معلمان زن

به گزارش رویترز، وحیدالله هاشمی، مدیر برنامه خارجه و کمک‌ها در وزارت آموزش افغانستان گفت: ان شاءالله بخشنامه‌ای جدید در سراسر کشور صادر خواهیم کرد.

وی افزود: کارشناسان ما روی آن کار می‌کنند و به زودی آن را به جهان اعلام خواهیم کرد.

این مقام طالبان ادامه داد: طالبان به آموزش دختران پایبند است و برای ایجاد راه‌هایی به منظور بازگرداندن آنها به مدرسه تلاش می‌کند و هیچ معلم زنی اخراج نشده است و این پیامی مثبت به جهان است که ما روی سازوکاری کار می‌کنیم و به دنبال حذف آنها از مدارس و دانشگاه‌هایمان نیستیم.

هاشمی تاکید کرد، آموزش مثل دیگرهای زمینه‌های دولتی است که در اثر قطع شدن غیرمنتظره حمایت خارجی در پی فروپاشی دولت سابق متضرر می‌شود.

او گفت: آنها واقعا اگر می‌خواهند دختران را در مدارس ببینند باید الان ما را یاری کنند.

هاشمی در کنار مساله آموزش دختران گفت، وزارت آموزش روی رویکرد جدید مدارس برای منطبق کردن آن با اصول اسلام و فرهنگ داخلی و معیارهای بین‌المللی کار می‌کند.

او تصریح کرد: تغییرات طبق معیارهای جهانی در فیزیک، شیمی، زیست و تمام مفاد درسی و علمی خواهد بود.

به گفته او، هیچ تغییری در شیوه‌های درسی تاکنون رخ نداده است و مسؤولان وزارتخانه از نزدیک با آژانس‌های جهانی کار می‌کنند آژانس‌ها نیز در مواردی که مشاهده می‌کنند تعامل مثبتی دارند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر