|
کدخبر: 213153

خطرناک‌ترین کشور جهان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه

سایه درگیری‌های خشونت‌آمیز همچنان بر سر آفریقای مرکزی که از آن به عنوان خطرناک‌ترین کشور جهان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه یاد می‌شود، سنگینی می‌کند؛ این کشور در پی درگیری‌ها در آستانه یک بحران انسانی بی‌سابقه‌ قرار دارد که بویژه مناطق روستایی را به شدت متاثر از خود کرده است.

 آفریقای مرکزی از خشونت‌های ناشی از درگیری‌ها میان تجزیه‌طلبان وابسته به گروه مسلح واحد صلح (UPC) و نیروهای امنیتی رنج می‌برد؛ در تازه‌ترین مورد و در روز نهم سپتامبر، رسانه‌های محلی در جمهوری آفریقای مرکزی خبر دادند که ۴۰ غیرنظامی در نتیجه عملیات توسط نیروهای خارجی در شمال غربی این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

پیشتر و در رخدادی مشابه، ۴ ماه پیشتر از آن نیز در پی وقوع درگیری بین تجزیه طلبان و نیروهای امنیتی در روستای «بویو» دست‌کم ۲۰ نفر که اکثر آنها غیرنظامیان بودند، کشته شدند.

مقامات جمهوری آفریقای مرکزی و روسیه در اوت ۲۰۱۸ توافقنامه‌ همکاری نظامی امضا کردند که بر اساس این توافقنامه نیروهای روسی می‌توانند به اعضای ارتش جمهوری آفریقای مرکزی آموزش نظامی دهند.

بنا به اعلام رسانه‌ها، علاوه بر نیروهای روس،سربازان رواندایی نیز در مبارزه نیروهای امنیتی جمهوری آفریقای مرکزی با حوادث خشونت‌بار به این کشور کمک می‌کنند.

رادیو بین‌المللی فرانسه روز یکشنبه نسبت به وقوع یک بحران انسانی بی‌سابقه در آفریقای مرکزی هشدار داد و نوشت: پس از درگیری‌ها، این کشور به یک بحران انسانی بی‌سابقه دچار می‌شود که این بحران بویژه مردم مناطق روستایی را به شدت متاثر از خود می‌کند.

به گزارش تارنمای این رسانه فرانسوی، روستاییانی که به دلیل ناامنی‌ها نتوانسته‌اند به مزارع‌شان رسیدگی کنند در معرض خطر قحطی قرار دارند.

رادیو بین‌المللی فرانسه گزارش می‌کند که جمهوری آفریقای مرکزی خطرناک‌ترین کشور جهان برای نیروهای کمک‌های بشردوستانه است اما با این وجود این افراد برای رساندن خود به دورافتاده‌ترین مناطق در این جمهوری ، برای کمک‌رسانی به مردمان این مناطق تلاش‌های بسیاری می‌کنند.

آفریقای مرکزی با ۴.۷ میلیون نفر جمعیت کشوری است محصور در خشکی که از شمال با چاد و از شمال غرب با سودان، از غرب با سودان جنوبی از جنوب با جمهوری دموکراتیک کنگو و از جنوب غربی با جمهوری کنگو و از شرق با کامرون مرز مشترک دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها