|
کدخبر: 209163

ایران به داد پاکستان رسید + عکس

مرکز هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مستقر در «کویته» پاکستان درپی زمین لرزه اخیر در ایالت بلوچستان این کشور، طرح امدادرسانی و ارائه خدمات به آسیب دیدگان را با حضور در مناطق زلزله به اجرا گذاشت.

بین‌الملل ایران به داد پاکستان رسید + عکس

در راستای همکاری ها و ارسال کمک های بشردوستانه ایران به کشورهای همسایه و آمادگی کشورمان برای کمک به کشور دوست و برادر پاکستان در حوادث طبیعی؛ نمایندگی هلال احمر در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان با حضور در میدانی در منطقه "هرنایی" که مرکز زمین لرزه اخیر بود، عملیات امدادرسانی برای آسیب دیدگان را آغاز کرد.

رئیس خانه فرهنگ ایران در کویته درخصوص مشارکت مرکز هلال احمر برای کمک به زلزله‌زدگان در ایالت بلوچستان گفت: پس از زمین لرزه بامداد پانزدهم مهرماه تیم‌های امدادی وابسته به هلال احمر کشورمان در شهر کویته، در کم‌ترین ساعت به محل زمین لرزه اعزام شده و فعالیت خود برای کمک به آسیب دیدگان را آغاز کردند.

هلال-احمر

«سیدحسین تقی زاده واقفی» افزود: در این عملیات امدادرسانی که به مدت پنج روز ادامه یافت، تیم هلال احمر بیش از ۸۶۰۰ نفر را معاینه پزشکی کرد و در میان اطفال و زنان نیز اقلام مختلف دارویی، موادغذایی و دیگر نیازهای اولیه شامل پتو و چادر تقسیم شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در زمین لرزه هفته گذشته نزدیک به ۳۵ نفر جان خود را از دست داده و دست کم ۳۵۰ نفر نیز مصدوم شدند.

 

 

منبع: ایسنا
  • ناشناس ارسالی در

    چر ایران به داد زلزله زدگان مظلوم کوهرنگ و اندیکا نمی رسد؟

ارسال نظر