|
کدخبر: 207211

فلسطین برای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی شرط گذاشت

منابع آگاه با بیان اینکه گفت‌و‌گوهای سران حماس با مقامات رژیم صهیونیستی شاهد پیشرفت بوده است، خبر دادند که حماس شروط خود را برای تثبیت آتش‌بس با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

امروز (شنبه)، به نقل از برخی منابع از شروط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌ برای تداوم آتش‌بس با رژیم صهیونیستی خبر داد.

منابع مذکور به المیادین خبر دادند که پیشرفتی در گفت‌و‌گوهای سران حماس با مقامات مصری (میانجی‌گران مذاکره با تل‌آویو) صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، در گفت‌و‌گوهای قاهره درباره سرعت بخشیدن به روند بازسازی نوار غزه توافق شده و حماس تصویری کامل از شروط این جنبش برای معامله احتمالی تبادل اسرا با اشغالگران به سازمان اطلاعات مصر ارائه کرده است.

منابع مذکور خبر دادند که حماس شرط گذاشته که تبادل اسرا در دو مرحله صورت بگیرد. با این حال، این پرونده هنوز  در نوسان است.

منابع یادشده می‌گویند که توپ تبادل اسرا هم‌اکنون در زمین اسرائیل است و این معامله از نظر حماس معیارهای روشن و ثابت خود را دارد.

طبق این گزارش، سازمان اطلاعات مصر متعهد شده است که برای آگاهی از موضع تل‌آویو در خصوص شروط حماس تلاش خود را به کار ببندد.

منابع مذکور همچنین خبر دادند که تثبیت آتش‌بس در قالب یک توافق آتش‌بس متقابل صورت می‌گیرد و حماس شرط گذشته است که ماشین آلات رژیم صهیونیستی وارد مناطق مرزی شرق نوار غزه نشوند.

بنا بر این گزارش، حماس تأکید کرده است که رژیم صهیونیستی نباید به سمت کشاورزان فلسطینی تیراندازی کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین بر لزوم آمدوشد آزادانه در آنچه منطقه امن یا به عبارتی در همان مناطق مرزی تأکید کرده است.

رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر علیه نوار غزه، که به نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) و جنگ ۱۲ روزه معروف شد، در مقابل پایداری و حملات مقاومت مجبور به توقف حملات علیه نوار غزه شد و پس از آن بود که از طریق میانجیگر مصری، مذاکرات دو طرف آغاز شد.

در جریان این مذاکرات تل آویو تلاش کرد تا موضوع تبادل اسرا را با روند بازسازی غزه مرتبط کند؛ امری که مقاومت زیر بار آن نرفت و تاکید کرد که روند تبادل اسرا روندی مستقل بوده و باید به خواسته‌های گروه‌های مقاومت غزه پاسخ داده شود.

بر اساس آمار هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، ۴۸۵۰ فلسطینی از جمله ۲۲۵ کودک و ۴۱ زن  در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۵۴۰ نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری هستند. از سوی دیگر، جنبش حماس از زمان جنگ تابستان ۲۰۱۴، چهار اسرائیلی را در اسارت خود گرفته است که دو نفر از آن‌ها نظامی هستند که در این جنگ مشارکت داشتند و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند. 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها