|
کدخبر: 181023

چین: آمریکا حق تهدید و باج خواهی ندارد!

سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید آمریکا حقی برای تهدید و باج خواهی از چین در خصوص منشا ویروس کرونا ندارد.

بین‌الملل چین: آمریکا حق تهدید و باج خواهی ندارد!

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا حق ندارد در خصوص تحقیقات مربوط به ریشه یابی کرونا به باج خواهی و تهدید متوسل شود. ژائو لیجیان در واکنش به بیانیه اخیر کاخ سفید در خصوص همکاری واشنگتن و متحدان برای اعمال فشار در زمینه تحقیقات کرونا گفت: چین بار‌ها مواضع خود را در مورد تحقیق در مورد ریشه ویروس کرونا روشن ساخته و آمریکا حق سیاه نمایی یا تهدید چین در این زمینه را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد آمریکا حق ندارد به نمایندگی از جامعه بین المللی به چین افترا بزند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا پیشتر اعلام کرد او نگرانی عمیقی در مورد گزارش‌هایی دارد که می‌گوید مقامات چینی از همکاری با محققان سازمان جهانی بهداشت در مورد نحوه شروع و انتشار ویروس امتناع ورزیده اند. این مقام آمریکایی گفت: ما نگرانی عمیقی در مورد نحوه انتقال یافته‌های اولیه تحقیقات کرونا و سوالاتی در مورد روند دستیابی به آن‌ها داریم.

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: ضروری است که این گزارش مستقل و یافته‌های کارشناسی عاری از مداخله یا تغییر توسط دولت چین باشد. برای درک بهتر این همه گیری و آماده شدن برای موارد بعدی، چین باید داده‌های خود را از نخستین روز‌های شیوع بیماری در دسترس قرار دهد.

آمریکا از ابتدای همه گیری کرونا، این ویروس را محصول آزمایشگاه‌های چین دانسته و بار‌ها خواستار تحقیقات در این باره شده است. چین تمامی این اتهامات را رد می‌کند و به کرات از آمریکا خواسته دست از اتهام زنی در خصوص کرونا بردارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر