|
کدخبر: 169603

درآمد چشمگیر جان کری با روی کار آمدن بایدن

جان کری، گزارشی از میلیونها دلار درآمد و سبد سهام بزرگی که از زمان انتصاب به عنوان فرستاده ویژه آب و هوایی دولت جو بایدن داشته، ارائه داد.

بین‌الملل  درآمد چشمگیر جان کری با روی کار آمدن بایدن

به نقل از پایگاه آکسیوس، جان کری جزو ثروتمندترین اعضای دولت جو بایدن است. او دارای نفوذی چشمگیر بر سیاستهای محیط زیستی و انرژِی دولت بایدن به عنوان فرستاده آب و هوایی رئیس جمهور آمریکا بوده است؛ سمتی که بعد از مشاوره دهی های او به چند شرکت در این فضا، بعد از دوره کاری‌اش به عنوان وزیر خارجه به او واگذار شد.

وزارت امور خارجه آمریکا، جایی که جان کری رسما دوباره در آن کار می کند، می گوید او به واگذاری دارایی‌هایش که می توانستند باعث تعارض منافع شوند پرداخته و یک تعهد اخلاقی را در خصوص عدم مشارکتش در تصمیمات حوزه سیاستگذاری که بر مشتریان و کارمندان سابق او تاثیر بگذارند امضا کرده است.

کری بر طبق اسناد، به دریافت میلیونها دلار در قالب حقوق، هزینه مشاوره دهی و مبالغ افتخاری در طی سال ۲۰۲۰ و عمدتا ژانویه ۲۰۲۱ پرداخته است.

این اسناد نشان دادند، او یک حقوق پنج میلیون دلاری از بانک آمریکا دریافت کرده است. او به عنوان رئیس شورای مشورتی جهانی این بانک بعد از خدمتش به عنوان دومین وزیر خارجه دولت باراک اوباما در نظر گرفته شد.

او در عین حال هزینه های سخنرانی به میزان ۳۸۲۴۰۰ دلار از سوی نهادهایی شامل دویچه بانک، مدیریت پسماند و دانشگاه کورنل دریافت کرده است.

کری در عین حال به گزارش دریافت هزینه های جبرانی "فراتر از ۵۰۰۰ دلار" به خاطر بیش از ۱۲ سخنرانی دیگر در سال ۲۰۱۹ از جمله سخنرانی هایش در شرکتهای بارکلیز، بیمه زوریخ و بنیاد تحت اداره یک الیگارش اوکراینی به نام ویکتور پینچوک پرداخت است.

کری در عین حال گزارش کرده که ۱۲۵۰۰۰ دلار هزینه مشاوره دهی از سوی شرکت سرمایه گذاری رایز فاند، شرکتی فعال درحوزه انرژی های تجدیدپذیر دریافت کرده و این شرکت تنها یکی از شرکتهای فعال در حوزه محیط زیست و انرژی است که او به گزارش دادن روابط تجاری اش با آنها پرداخته است.

از سوی دیگر سبد سهام بزرگ جان کری نیز عمدتا تحت مدیریت یک شرکت وابسته به همسرش ترزا هاینتز کری، وارث ثروت شرکت فرآوری غذای هاینتز بوده است.

او ماه گذشته میلادی از واگذاری میزانی بین ۴.۲ تا ۱۵ میلیون دلار سهام در ماه گذشته میلادی پرداخت.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به آکسیوس گفت، دفتر امور اخلاقی این وزارتخانه به بررسی دارایی های کری به عنوان فرستاده ویژه ریاست جمهوری و سرمایه گذاری های او به مجرد انتصابش پرداخت تا به شناسایی موارد چشمگیر تعارض منافع بپردازد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها