|
کدخبر: 166136

روسیه امریکا را نقره داغ کرد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: ۸ مقام آمریکایی در لیست تحریم‌های روسیه قرار می‌گیرند و همچنین ۱۰ دیپلمات آمریکایی از کشورش اخراج خواهند شد.

بین‌الملل روسیه امریکا را نقره داغ کرد
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو اعلام کرد: ۸ مقام آمریکایی در لیست تحریم‌های روسیه قرار می‌گیرند.

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت که ۱۰ دیپلمات آمریکایی از کشورش اخراج خواهند شد.

وی در ادامه افزود: در واکنش به اقدام واشنگتن، ما هم پیشنهاد می‌دهیم ۱۰ دیپلمات ایالات متحده در روسیه، کشور مان را تَرک کنند.

لاوروف در ادامه اضافه کرد: مسکو فعالیت نهادهای آمریکایی که در سیاست روسیه مداخله می کنند را متوقف می‌کند. همچنین، مسکو امکان دیدار پوتین و بایدن را نیز بررسی خواهد کرد.

دولت آمریکا دیروز پنجشنبه با اعلام تحریم‌های جدید مالی و بانکی خود علیه روسیه ۱۰ دیپلمات روس را از دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اخراج کرد.

این تحریم‌ها براساس فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا اعمال شده و ۳۲ نهاد و شخص به علاوه ۶ شرکت بخش فناوری روسیه را به دلیل دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ و حملات هکری، از جمله حادثه بادهای خورشیدی (SolarWinds) هدف قرار داده است.

۳۲ نهاد و افراد تعیین شده به دلیل مشارکت احتمالی در تلاش‌های دولت روسیه برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده و سایر اقدامات ضد اطلاعاتی، هدف قرار گرفته‌اند.

تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو اخیراً پس از آن تشدید شد که روسیه سفیر خود در واشنگتن را به دنبال اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین فراخواند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها