|
کدخبر: 154712

یخبندان تولید در ‌آمریکا را متوقف کرد

وقوع یخبندان در بخشی از امریکا باعث کمبود برق و گاز در این کشور شده است و بسیاری از شرکت‌های امریکایی از فدکس گرفته تا جنرال موتورز مجبور شدند که موقتا تولید خود را متوقف کنند.

بین‌الملل یخبندان تولید در ‌آمریکا را متوقف کرد

بسیاری از شرکت‌های امریکایی از فدکس گرفته تا جنرال موتورز مجبور شدند به خاطر بروز یخبندان سراسری در این کشور خطوط تولید خود را تعطیل کنند.

وقوع یخبندان در بخشی از امریکا باعث کمبود برق و گاز در این کشور شده است و بسیاری از شرکت‌های امریکایی از فدکس گرفته تا جنرال موتورز مجبور شدند که موقتا تولید خود را متوقف کنند.

طی روزهای گذشته شاهد یخبندانی بی‌سابقه در جنوب امریکا بوده‌ایم. همین امر باعث شده تا برق میلیون‌ها نفر قطع شده و نرخ گاز در این کشور نیز به بالاترین میزان در سه ماه گذشته برسد.

شرکت جنرال موتورز مجبور شده تا تعدادی از شیفت‌های خود را در کارخانه‌هایش در تنسی، کنتاکی، ایندیانا و تگزاس تعطیل کند. این خطوط تولید از جمله خطوطی بودند که پرطرفدارترین محصولات جنرال موتورز را از سیلورادو گرفته تا اسکالاد، تولید می‌کند.

سخنگوی جنرال موتورز در این باره گفت: شیفت نخست این خطوط تولید تعطیل شده و طی چند ساعت آینده هم در باره تعطیل شدن شیفت دوم آنها تصمیم گیری خواهد شد. دو شرکت تویوتا و نیسان ژاپن هم شیفت نخست خود را در کارخانه‌هایشان در امریکا تعطیل کردند. شرکت استالان پیس که به تازگی از ادغام دو شرکت پژو سیتروئن و فیات کرایسلر نیز شیفت روز خط تولید خود در اوهایو را هم تعطیل کرده است.

شرکت فورد نیز اعلام کرده که تولید وانت پرطرفدار F۱۵۰ را در کارخانه این شرکت در کانزاس به مدت ۶ روز متوقف کرده است؛ چراکه این منطقه درگیر کمبود گاز است. برخی دیگر از کارخانه‌های فورد در مکزیکو، میشیگان و اوهایو هم تعطیل شده‌اند.

شرکت فدکس نیز که در زمینه تحویل مرسولات پستی فعالیت می‌کند اعلام کرده که بدی آب و هوا باعث شده تا این شرکت نتواند بسته‌های پستی را تحویل دهد. شرکت طیور سندرسون نیز گفته که فعالیت کارخانه‌هایش در تگزاس، میسی سی پی و لویزیانا را متوقف کرده است.

سخنگوی شرکت تایسون فودز، که دومین تولیدکننده گوشت مرغ و گوساله در جهان به شمار می‌رود اعلام کرده که خطوط تولیدش را در برخی از کارخانه‌هایش متوقف کرده است.

یخبندان گسترده باعث شده تا شرکت‌های نفتی و پالایشگاه‌ها در امریکا هم موقتا فعالیت‌شان متوقف شود.

منبع: فارس

ارسال نظر