|
کدخبر: 150700

۲۰۲۰ بدترین سال رشد اقتصادی آمریکا

براساس آمار ارائه شده توسط وزارت بازرگانی امریکا، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) بیشترین کاهش سالانه خود را در ۷۴ سال گذشته در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا تجربه کرده است.

بین‌الملل ۲۰۲۰ بدترین سال رشد اقتصادی آمریکا

روزنامه واشنگتن پست با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر بازار کار گزارش داد که سال۲۰۲۰ بدترین سال رشد اقتصادی برای امریکا پس از جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید.

به گزارش واشنگتن پست، وزارت بازرگانی امریکا اعلام کرد که رشد اقتصاد این کشور در سال گذشته ۳.۵ درصد کاهش یافته است زیرا ویروس کرونا باعث تعطیلی مشاغل، مدارس و صنعت‌های تجاری شده است و این نخستین کاهش بی‌سابقه رشد اقتصادی سالانه از زمان رکود بزرگ در سال ۱۹۴۶ در ایالات متحده است.

براساس آمار ارائه شده توسط وزارت بازرگانی امریکا، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) بیشترین کاهش سالانه خود را در ۷۴ سال گذشته در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا تجربه کرده است.

در کل باید گفت که شیوع همه گیری بیماری کووید ۱۹ باعث شدیدترین فروپاشی اقتصادی از زمان رکود بزرگ در امریکا شده است و بیش از ۲۰ میلیون شغل و سال‌ها رشد اقتصادی را در ایالات متحده از بین برد.

به دنبال شیوع کرونا در امریکا شمار مبتلایان به این بیماری به ۲۶ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۶۰۷ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۴۴۳ هزار و ۷۶۹ نفر رسیده است.

همچنین شمار بهبود یافتگان کووید ۱۹ در امریکا ۱۶ میلیون و ۷۰ هزار نفر گزارش شده است.

امریکا بالاترین آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا را دارد. این در حالی است که از یک ماه پیش توزیع واکسن‌های شرکت‌های فایزر، بیون تک و مدرنا در امریکا آغاز شده اما روند واکسیناسیون برخلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد، کندتر بوده است.

جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا که از زمان ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری کنترل همه‌گیری مهار کرونا را اولویت اول خود معرفی کرده از نخستین دقایق به‌دست گرفتن سکان زمامداری، حدود ۲۵ فرمان اجرایی را امضا کرد که بیش از نیمی از آنها مربوط به کرونا است.​

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها