|
کدخبر: 141219

ادبیات زشت ایرانی‌ها علیه رئیس جمهور ترکیه را محکوم می‌کنیم

در دنیا این تنها اردوغان بوده که همیشه در برابر تحریم‌ها و تحمیل‌ها علیه ایران، در کنار این کشور ایستاده است.

بین‌الملل ادبیات زشت ایرانی‌ها علیه رئیس جمهور ترکیه را محکوم می‌کنیم

سخنگوی حزب حاکم "عدالت و توسعه" ترکیه به انتقادات سیاست‌مداران و افکار عمومی در ایران علیه اظهارات اخیر "رجب طیب اردوغان" در باکو واکنش نشان داد و "ادبیات زشت و توهین‌آمیز" برخی سیاستمداران ایرانی علیه رئیس‌جمهوری ترکیه را محکوم کرد.

اردوغان در مراسم رژه پیروزی در باکو در سخنرانی خود شعری از جدایی دو سوی رود ارس خواند. این اقدام اردوغان با واکنش وزیر امور خارجه ایران مواجه شد و سفیر ترکیه در ایران به نشانه اعتراض به وزارت امور خارجه احضار شد. ترکیه نیز در عملی متقابل سفیر ایران را در آنکارا به وزارت خارجه احضار کرد.

مطبوعات و رسانه‌های چاپی در ایران اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و مستقل نیز روز شنبه (امروز) یک صدا صفحه نخست خود را به انتقاد از اظهارات اردوغان اختصاص دادند.

انتقادات ایران از اردوغان ناراحتی "عمرچلیک" سخنگوی حزب حاکم ترکیه را موجب شده است. چلیک روز شنبه (امروز) در توییتی نوشت: " زبان زشتی را که برخی سیاستمداران ایرانی علیه رئیس جمهوری‌مان به کار برده‌اند، محکوم می‌کنیم. رئیس‌جمهوری ما همواره ایران را کشوری دوست و برادر می‌داند در حالی که این سیاستمداران ایرانی رفتاری دشمن‌گونه با رئیس‌جمهوری ما در پیش گرفتند.

او افزود: در حالی که همه دنیا در برابر تحریم‌ها و تحمیلاتی که ایران با آنها روبه‌روست سکوت کرده است، این تنها رئیس‌جمهوری ما بوده که صدای خود را (علیه تحریم‌های ایران) بلند کرد. رئیس‌جمهوری ما همیشه با بی‌عدالتی‌ها علیه ایران برادرانه مخالفت کرده است. "

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها