|
کدخبر: 141185

اینفوگرافیک / سهم ناچیز کشورهای فقیر از واکسن کرونا

با توجه به اینکه کشورهای ثروتمند به سرعت واکسن‌های موفق کرونا را خریداری کرده‌اند، به نظر می‌رسد که مردم کشورهای فقیر به زودی به این درمان دست پیدا نخواهند کرد.

مهسا نجاتی گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط خیریه آکسفام، کشورهای ثروتمند که تنها ۱۴درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده‌اند، تا کنون ۵۳درصد از امیدوارکننده‌ترین واکسن‌ها را خریداری کرده‌اند.

گفتنی است که کشورهای ثروتمند، دوز کافی برای واکسیناسیون کل جمعیت خود تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود سه برابر بیشتر خریداری کرده‌اند؛ البته اگر مواردی که اکنون در مرحله آزمایش هستند تایید شوند.

همانطور که در اینفوگرافیک ذکر شده، آکسفام هشدار می‌دهد که از هر ۱۰ نفر در کشورهای فقیر، ۹نفر تا سال ۲۰۲۲ واکسن دریافت نخواهند کرد.

یکی از مشاوران بهداشت آکسفام گفت: "در حالی که کشورهایی مانند بریتانیا نگران تامین دوز کافی واکسن هستند، تا زمانی که انحصار فروش را به چالش می‌کشند، این معاملات، بسیاری از کشورهای فقیر را در شرایط نامساعدی قرار خواهد داد. مهم‌تر از همه، تا زمانی که شرکت‌ها دانش خود را بدون حق انحصاری در اختیار قرار ندهند، هرگز قادر به تولید واکسن در مقیاس مورد نیاز نخواهیم بود. ما به واکسن مردمی احتیاج داریم، نه واکسن سودآور."

در اینفوگرافیک ارائه شده، وضعیت توزیع واکسن کرونا در جهان را مشاهده می‌کنید؛

جدول-کرونا-جهان

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها