|
کدخبر: 141089

آزمایش کرونا در این کشور متوقف شد

پس از آن که برخی از داوطلبان شرکت‌کننده در آزمایش واکسن کرونای بومی استرالیا، نتایج کاذب ابتلا به اچ‌آی‌وی را نشان دادند این کشور آزمایشات واکسن کووید ۱۹ را رها کرد.

این واکسن که از سوی دانشگاه کوئینزلند و شرکت بیوفناوری سی‌اس‌ال در حال تولید بود، یکی از چهار نامزد اصلی دولت استرالیا برای تدارک واکسن کرونا بود.

طبق بیانیه‌ای که دولت استرالیا منتشر کرد، شواهد جمع‌آوری‌شده از آزمایش‌های بالینی مرحله یک در دانشگاه کوئینزلند ایمنی واکسن را نشان می‌دهد. این یافته‌ها همچنین حاکی از این است که این واکسن یک واکنش ایمنی قوی در برابر کرونا ایجاد می‌کند.

اما این بیانیه اضافه می‌کند که به عنوان بخشی از طراحی واکسن، پژوهشگران این دانشگاه پروتئینی را از ویروس اچ‌ای‌وی موسوم به گلیکوپروتئین ۴۱ برای ایجاد «گیره مولکولی» و نگهداری ویروس مصنوعی واکسن مورد استفاده قرار دادند.

گرچه پژوهشگران دانشگاه تأیید کرده‌اند که این قطعه پروتئین هیچ خطری برای سلامتی افرادی که واکسن را دریافت کرده‌اند، ندارد، اما آنها یک پاسخ آنتی‌بادی جزیی را در میان شرکت‌کنندگان در آزمایش شناسایی کرده‌اند. از این رو، این می‌تواند با آزمایش‌های غربالگری اچ‌آی‌وی که به دنبال همین آنتی‌بادی است، تداخل کند و منجر به نتیجه مثبت کاذب شود.

براساس این بیانیه، این تأثیر بر غربالگری اچ‌آی‌وی در کنار دسترسی به سایر نامزدهای واکسن کرونا، باعث تصمیم دولت استرالیا مبنی بر رها کردن این پروژه شده است.

پل یانگ، استاد دانشگاه کوئینزلند گفت: اگرچه این تصمیم سختی است، اما نیاز فوری به واکسن باید اولویت همه باشد.

سی‌اس‌ال برای تولید ۵۱ میلیون دوز واکسن دانشگاه کویینزلند قرارداد بسته بود. با متوقف شدن این پروژه، این شرکت داروسازی اکنون منابع خود را به تولید ۲۰ میلیون دوز اضافی از واکسن تولید شده از سوی دانشگاه آکسفورد و آسترازنکا تخصیص خواهد داد.

استرالیا از جمله کشورهایی است که سریع‌تر از سایر کشورها بیماری همه‌گیر را در کنترل درآورده است. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، تاکنون ۲۷ هزار و ۹۹۳ مورد ابتلا به کرونا و ۹۰۸ مورد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در استرالیا ثبت شده است.

منبع: تابناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها