|
کدخبر: 139144

این شرکت‌ها وارد لیست تحریم امریکا شدند

امریکا شرکت‌هایی را که در تلاش برای ارسال دستگاه‌های تنفسی به ایران بودند، تحریم کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل با بیان اینکه تحریم‌های یکجانبه، همه گیری کرونا را بسیار وخیم تر و فاجعه بارتر کرده، گفت: امریکا شرکت‌هایی که در تلاش برای ارسال دستگاه‌های تنفسی به ایران بودند در فهرست تحریم قرار داد.

امریکا، شرکت‌هایی را که در تلاش برای ارسال دستگاه‌های تنفسی به ایران بودند، وارد فهرست تحریم‌ها کرد

این گزارشگر ویژه سازمان ملل در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه برخی دولت‌ها به ابزارها و رویه‌های جدیدی برای تقویت تحریم‌های یکجانبه علیه اهداف خود متوسل شده‌اند، افزود: ایالات متحده امریکا از زمان شیوع کرونا، تهدید و اقدام به تحریم‌های یکجانبه را از جمله از طریق به کارگیری رویه‌های تحریمی جدید برای متهم کردن چین به علت گسترش بیماری و اعمال تحریم‌های جدید علیه آنهایی که به دنبال اقدامات جبرانی در برابر بیماری کرونا بودند، افزایش داده است.

دوهان در ادامه به برخی موارد مستند نقض حقوق بشر بر اثر اعمال تحریم‌های یکجانبه در دوران کرونا پرداخت و عنوان کرد: امریکا، شرکت‌هایی را که در تلاش برای ارسال دستگاه‌های تنفسی به ایران بودند، وارد فهرست تحریم‌ها کرد. به خاطر تحریم‌ها، کوبا از دریافت کمک‌ها از جوامع مدنی محروم بوده است. آنها نیز نتوانسته‌اند دستگاه‌های تنفسی مورد نیاز را از تولیدکنندگان اروپایی تهیه کنند. همچنین ونزوئلا از تهیه اقلام مورد نیاز برای برنامه‌های انسانی به علت اعمال تحریم‌ها بر شرکت‌های نفتکش محروم شده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها