|
کدخبر: 138960

بورل درباره برجام به ظریف چه گفت؟

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در پیامی توئیتری گفت که به تلاش‌ها برای اجرای کامل برجام توسط تمام طرف‌ها ادامه خواهد داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری از تاکید خود بر برجام در گفت‌وگو با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران خبر داد.

«جوزف بورل» در صفحه توئیتر خود نوشت: با محمدجواد ظریف درباره گسترش روابطِ اتحادیه اروپا و ایران صحبت و بر اهمیت حفظ برجام تاکید کردم.

وی افزود: به تلاش‌های خود به عنوان هماهنگ‌کننده برای اجرای کامل برجام توسط تمام طرف‌ها ادامه می‌دهم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این روز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی اقدامی مجرمانه بود. وی مدعی شد که این حادثه به مهار ظرفیت هسته‌ای ایران کمک نمی‌کند.

بورل گفت: ما در مورد قتل و جنایت صحبت می‌کنیم؛ ما باید کارها را مطابق اسم‌شان نام‌گذاری کنیم. از این طریق نمی‌توانید مشکلات را حل کنید. با کُشتنِ کارشناسان هسته‌ای، شما نمی‌توانید ایران را مجبور کنید که توانایی‌های هسته‌ای خود را متوقف کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا در ادامه بدون اشاره به تداوم اقدامات خصمانه امریکا علیه تهران و انفعال اروپا در این مسیر اضافه کرد: ما تلاش کردیم که توافق هسته‌ای را علیرغم خروج امریکا حفظ کنیم. کشورهای اتحادیه اروپا در این خصوص وحدت نشان داده اند! این توافقنامه همچنان پابرجاست و ما هنوز امیدواریم که ایرانیان و امریکایی‌ها توافق کنند که به میز مذاکره برگردند.

وی در ادامه افزود: این توافق برای امنیت ما اروپایی‌ها خیلی مهم است؛ برای همین تلاش خواهیم کرد آن را زنده نگه داریم. امیدواریم بتوانیم مانع تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای بشویم و ثبات و امنیت را به کل منطقه بیاوریم.

منبع: مهر

ارسال نظر