|
کدخبر: 134301

آرایش احتمالی کابینه دولت بایدن و هریس

در حالی که جو بایدن و کامالا هریس پیروز انتخابات آمریکا اعلام شده‌اند، رایزنی‌ها درباره نهایی شدن چهره کابینه جدید این کشور آغاز شده است.

 اکنون و پس از آنکه پیروزی جو بایدن و کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی رسانه‌های این کشور اعلام شد، گمانه‌زنی‌ها در خصوص کابینه احتمالی دولت جدید دموکرات‌ها هم آغاز شده است.

بیش از ۲۷۰ رای الکترال جو بایدن تا این لحظه مسجل شده، این مقدار بیشتر از مقدار مورد نیاز هر نامزد است. اگرچه دونالد ترامپ همچنان از پذیرش رای مردم خودداری می‌کند، بایدن و هریس سازوکار انتقال قدرت را آغاز کرده‌اند. ترامپ معتقد است که در انتخابات آمریکا تقلب سازماندهی شده‌ای رخ داده است.

وی که به گفته خود بسیار مطمئن است، قرار است روند قانونی شکایت به نحوه شمارش آراء را آغاز کند. رئیس جمهور ناموفق آمریکا طی ماه‌های گذشته بار‌ها گفت که انتخابات پستی بستری برای تقلب است و اینکه نتایج آراء باید شب انتخابات معلوم شود. دونالد ترامپ شب انتخابات در ایالت‌های کلیدی از جو بایدن پیش بود، اما به تدریج و با شمارش هرچه بیشتر آرای پستی، رقابت را در ایالت‌های مهمی همانند ویسکانسین، میشیگان، جورجیا و پنسیلوانیا از دست داد. نامزد جمهوری خواهان که حسرت ماندن در کاخ سفید به دلش مانده، انواع و اقسام توئیت‌ها را در سه یا چهار روز اخیر منتشر کرده و توئیتر هم با برچسب‌های مختلف هشدار حسابی از خجالت منتقد سرسخت خود درآمده است.

بحث حقوقی شکایت ترامپ به دادگاه‌های ایالتی و شاید هم نهایتا به دیوان عالی این کشور خود بحث مفصلی است و بررسی سناریو‌های مختلف و ممکن موضوع دیگری است که باید در گزارش مجزایی به آن پرداخت.

همانطور که در ابتدا مطرح شد، محافل نزدیک به دموکرات‌ها و شخص جو بایدن ، اسامی احتمالی کابینه دولت منتخب را بر درگاره رسانه‌ها قرار داده‌اند. وزیران خارجه، دادگستری، خزانه‌داری، دفاع، امنیت داخلی و سفیر آمریکا در سازمان ملل از جمله پست‌های کلیدی دوران بایدن- هریس هستند. به تفکیک، گزینه مطرح شده در هر سمت بررسی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها