|
کدخبر: 132820

جزییات جدید از انتخابات آمریکا / ماجرای دیر رسیدن رای‌ های پستی

نشریه واشنگتن پست با استناد به اطلاعات منتشره از سوی اداره پست ایالات متحده امریکا می‌نویسد این اداره نتوانسته بیش از ۱۵۰ هزار برگ رای را برای روز انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه ۴ نوامبر به مقصد برساند.

اداره پست این اطلاعات را در روز پنجشنبه در اسنادی که به دادگاه ارائه شده، واگذار کرده است.

دیوید پارتنهایمر، سخنگوی اداره پست امریکا اعلام کرد که بیشتر ۱۵۰ هزار رأی "دیر رسیده " مربوط به ایالت هایی است که حتی بعد از روز انتخابات آنها را می‌پذیرند. با این وجود، در ایالت‌های آریزونا و جورجیا به دلیل تأخیر، بیش از ۸۵۰ رای پستی باطل شده است.

تعدادی از ایالت‌ها، مانند کارولینای شمالی و پنسیلوانیا، دیرتر از روز انتخابات، رأی‌های پستی را می‌پذیرند، به شرطی که تمبر پستی آنها قبل از ۳ نوامبر باشد.

هنوز برنده انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده مشخص نیست و شمارش آرا همچنان ادامه دارد.

نتایج رای گیری در تعدادی از ایالت‌ها هنوز معلوم نیست. ترامپ چهارشنبه شب پیروزی خود را اعلام کرده و دموکرات‌ها را به تلاش برای "سرقت انتخابات" متهم کرد. ستاد رئیس‌جمهوری فعلی خواهان بازشماری آرا است. در عین حال، طبق محاسبات شبکه‌های تلویزیونی برجسته امریکایی بایدن که برای رسیدن به پیروزی نهایی به کسب فقط شش رای الکترال نیاز دارد، پیشتاز است. بر اساس آخرین ارقام وی ۲۶۴ رای الکترال کسب کرده است.

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها