|
کدخبر: 132479

ترامپ به غلط خود را برنده اعلام کرد

رسانه‌های بین‌المللی، ادعای پیروزی ترامپ را غلط توصیف کردند

رسانه‌های بین‌المللی همچون سی ان ان، بی‌بی سی، رویترز و الجزیره ادعای پیروزی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را پیش از پایان شمارش آرا و تایید نهایی نتیجه انتخابات، "ادعایی بی‌اساس و غلط" دانستند و اعلام کردند ترامپ بدون آنکه مدرکی در اختیار داشته باشد، این ادعا را مطرح کرده و گفته است شمارش آرا باید متوقف شود.

شبکه تلویزیونی سی ان ان امریکا در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ در کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ بدون تایید آرای انتخاباتی ادعای پیروزی کرد.

این در حالی است که تا لحظه مخابره این خبر، بر اساس آخرین گزارش اعلام شده از نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا، جو بایدن با کسب ۲۳۸ آرای الکترال در برابر ۲۱۳ آرای الکترال دونال ترامپ پیشتاز است و تاکنون آرای نهایی ایالت‌های جرجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان، نوادا، آلاسکا و ویسکانسین اعلام نشده است.

 سی ان ان افزود: ترامپ درحالی ادعای پیروزی کرد که پیش از آن در توئیتی مدعی برتری در انتخابات شده بود که از سوی شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس بوک برچسب خورد و محتوای پیامهایش گمراه‌کننده خوانده شد و بر نشر توئیت‌های ترامپ اعمال محدودیت شد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان امریکا تصریح کرد: ترامپ درحالی به غلط در سخنان خود در کاخ سفید ادعای پیروزی کرد که تاکنون هیچ برنده‌ای بطور رسمی اعلام نشده است و هنوز آرا چندین ایالت امریکا درحال شمارش بوده و همگان در انتظار نتایج نهایی آن هستند.

سی ان ان اعلام کرد: ترامپ گفت درباره انتخابات امریکا به دیوان عالی شکایت خواهد برد اما دقیقا نگفت به چه علت.

تحلیلگر جمهوریخواه: ترامپ نگران تغییر آرا در ایالت‌های حساس امریکا است

«ریک سنتورم» (Rick Santorum) یک تحلیلگر جمهوریخواه و نامزد پیشین ریاست جمهوری امریکا درباره اظهارات اخیر ترامپ به سی ان ان گفت: بایدن نیز به نحوی گفت «فکر می‌کنم برنده باشم» بسیار خب، بایدن هم همین حرف را زد مشکلی نیست، اما اینکه گفته شود در انتخابات تقلب شده، بسیار دشوار است چراکه ترامپ نگران تغییر وضعیت آرا در ایالت‌های حساس است که آرای نهایی آنها هنوز اعلام نشده است. از جمله ایالت پنسیلوانیا که اکنون سرگرم شمارش آرای پستی است.

الجزیره: ترامپ به غلط خود را برنده اعلام کرد

الجزیره انگلیسی نیز در گزارشی نوشت: ترامپ ادعای تقلب در انتخابات کرد و خود را به غلط برنده انتخابات ریاست جمهوری امریکا خواند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها