|
کدخبر: 132385

ترکیه زمان تزییق واکسن کرونا را اعلام کرد

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که این کشور با آغاز فصل بهار ار واکسن کرونای خود رونمایی خواهد کرد.

بین‌الملل ترکیه زمان تزییق واکسن کرونا را اعلام کرد

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که این کشور با آغاز فصل بهار ار واکسن کرونای خود رونمایی خواهد کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از رئیس جمهور این کشور سه‌‌شنبه شب گزارش داد که او گفته است: «ما با فرا رسیدن بهار، تزریق واکسن‌های کرونای تولید داخل را به شهروندانمان آغاز خواهیم کرد».

او گفت که ترکیه در مقابله با ویروس کرونا موفقیت بزرگی را کسب کرده و این کشور در حال توسعه و اجرای تحقیقات لازم برای ساخت و تولید واکسن کرونا است.

اردوغان در سخنرانی امشب خود به زلزله اخیر این کشور اشاره کرد و گفت که امیدهایی برای یافتن افراد زنده از زیر آوار همچنان وجود دارد و عملیات امداد و نجات ادامه خواهد داشت.

او گفت که دولت ترکیه تصمیم گرفته به هر تاجر و کاسبی که مغازه‌اش در این زلزله خراب شده یا خسارت‌های زیادی دیده، کمک هزینه‌ای به ارزش ۵۰ هزار دلار (تقریبا ۶ هزار دلار) داده شود. اردوغان همچنین از کمک مالی به ارزش ۳۰ هزار لیره ترکیه به هر شهروندی که اموال و املاک آن در زمین‌لرزه سه روز پیش ویران شده یا در شرف ریزش است خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه شمار جان‌باختگان زلزله در شهر ازمیر را ۱۱۰ نفر اعلام کرد و گفت که زخمی‌های این زلزله مهیب نیز به ۱۰۲۷ نفر رسیده است که ۸۸۳ تن از آن‌ها درمان شده‌اند.

اردوغان در سخنرانی امشب خود همچنین از برخی کشورهای اروپایی به دلیل مواضعی که در قبال اسلام گرفته‌اند انتقاد کرد و گفت: «برخی از این کشورهای اروپایی پا را از حد و حدود خود فراتر گذاشته و به دنبال بازتعریف اسلام و تغییر آن هستند».

منبع: فارس

ارسال نظر