|
کدخبر: 132188

نظرسنجی ها در ایالت‌ های‌ کلیدی آمریکا چگونه است؟

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند، جو بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌های آمریکا در ایالت‌های مهم و تعیین‌کننده پنسیلوانیا و فلوریدا برتری چشمگیری بر رقیب جمهوریخواهش دونالد ترامپ دارد.

بین‌الملل نظرسنجی ها در ایالت‌ های‌ کلیدی آمریکا چگونه است؟

یک نظرسنجی جدید از سوی دانشگاه مونماوث نشان می‌دهد که جو بایدن نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا به میزان هفت درصد بر دونالد ترامپ در میان رای دهندگان احتمالی در ایالت پنسیلوانیا برتری دارد که از نظر بسیاری یک ایالت تعیین‌کننده در انتخابات ریاست جمهوری است.

در عین حال این نظرسنجی پایانی دانشگاه مونماوث دریافته که جو بایدن در سناریوی شرکت بالای رای دهندگان ۵۱ درصد و دونالد ترامپ ۴۴ درصد در میان رای دهندگان احتمالی به دست می‌آورند. همین نظرسنجی ماه گذشته میلادی برتری ۱۱ درصدی برای بایدن نشان داده بود.

در سناریوی شرکت کم رای دهندگان برتری بایدن به پنج درصد تقلیل می‌یابد و نتیجه ۵۰ به ۴۵ می‌شود.

هم بایدن و هم ترامپ امروز تمرکز کمپین‌هایشان را بر ایالت پنسیلوانیا گذاشته‌اند؛ ایالتی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ توانست در آن پیروز شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که بایدن در دو ایالت مهم دیگر محل رقابت یعنی ویسکانسین و میشیگان هم برتری قاطعی دارد.

نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌های آمریکا در عین حال طبق نظرسنجی مورنینگ کانسالت که نتایجش امروز دوشنبه منتشر شد در ایالت مهم فلوریدا هم بر ترامپ برتری شش درصدی دارد.

طبق این نظرسنجی، بایدن در این ایالت در مقایسه با ترامپ ۵۱.۵ به ۴۵.۴ درصد رای دارد. میانگین گیری وبسایت RealClearPolitics نشان داده که برتری بایدن در این ایالت برتری به طور میانگین بیش از یک درصد است.

همچنین نظرسنجی مورنینگ کانسالت برتری هشت درصدی را در سطح کشوری برای بایدن بر ترامپ با نتیجه ۵۱.۹ به ۴۳.۹ نشان داد.

همچنین یک نظرسنجی ان.بی.سی نیوز/وال استریت ژورنال هم برای بایدن برتری ده درصدی در سطح کشوری با نتیجه ۵۲ درصد به ۴۲ درصد ترامپ را نشان داد.

بر اساس این نظرسنجی بایدن در ۱۲ ایالت مهم محل رقابت شامل آریزونا، فلوریدا، جورجیا، آیووا، مین، میشیگان، مینه سوتا، کارولینای شمالی، نیو همپشایر، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین مجموعا برتری شش درصدی با نتیجه ۵۱ درصد به ۴۵ درصد ترامپ را داشته است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر