|
کدخبر: 125983

روحانی درگذشت امیر کویت را تسلیت گفت

رئیس‌جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت «شیخ صباح الاحمد الصباح» امیر فقید کویت، تاکید کرد: ایشان نقش مهمی در برقراری توازن و اعتدال منطقه‌ای ایفا می‌نمود.

بین‌الملل روحانی درگذشت امیر کویت را تسلیت گفت

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیامی به «شیخ نواف احمد جابر الصباح» امیر دولت کویت از درگذشت شیخ صباح الاحمد الصباح امیر فقید کویت ابراز تأسف و تأثر کرد و نوشت: درگذشت ایشان را که نقش مهمی در برقراری توازن و اعتدال منطقه‌ای ایفا می‌نمود به جناب‌عالی، آل صباح، دولت و ملت کویت تسلیت می‌گویم. رئیس‌جمهوری در این پیام از درگاه خداوند متعال برای امیر فقید کویت رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت روز سه شنبه در ۹۱ سالگی درگذشت. این کشور را تایید کرد. شیخ صباح الجابر الاحمد الصباح امیر کویت روز گذشته - سه شنبه- در ۹۱ سالگی درگذشت. او که پنجمین حاکم کویت، از زمان تشکیل این کشور در ۵۹ سال پیش بود بعد از چهار دهه عهده‌دار بودن سمت وزارت امور خارجه، از سال ۲۰۰۶ قدرت را به‌دست گرفت و تا لحظه مرگ سمت امیری کویت را بر عهده داشت. ساعاتی پس از آنکه تلویزیون دولتی کویت وفات شیخ صباح الجابر الاحمد الصباح را اعلام کرد کابینه این کشور شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح ۸۳ ساله که ۱۴ سال ولیعهد این کشور بود را به عنوان امیر جدید معرفی کرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها