|
کدخبر: 94981

تاکید جهانگیری بر سرمایه‌گذاری در بورس

معاون اول رئیس جمهور، رشد شاخص بورس را علامتی بزرگ برای اجرای طرح‌های اقتصادی دانست و گفت: مردم به دنبال سود معتدل هستند و می‌توان برای طرح‌های توسعه از بورس تأمین مالی کرد.

گسترش نیوز: اسحاق جهانگیری در جلسه امروز با مدیران وزارت راه، ساخت بزرگترین آزاد راه‌ها، اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی و احداث بیمارستان‌ها و ساختمان هایی در خدمت مردم و در ایام کرونا را اقداماتی با ارزش دانست و بر طراحی مدل‌های اقتصادی برای استفاده از منابع بازار سرمایه به منظور توسعه این اقدامات تأکید کرد.

jahangiriii34.jpg

وی ادامه داد: رشد روز افزون شاخص بورس ، علامتی بزرگ برای اجرای طرح‌های اقتصادی بوده و در همان روزی که دولت شرکت‌های بزرگ را عرضه می‌کند ( منظور جهانگیری عرضه اولیه شستا در چهارشنبه گذشته است) شاخص سهام ۲۰ هزار واحد رشد می‌کند. این نشان می‌دهد مردم به دنبال سود معتدل و حفظ پول و دارایی‌ها هستند و می‌توان بخش قابل توجهی از منابع لازم برای طرح‌های توسعه‌ای را از بازار سرمایه‌ای تأمین کرد.

جهانگیری افزود: شرکت‌ها و بنگاه‌های خصوصی نیز می‌توانند برای پیشبرد طرح‌ها درخواست اوراق مشارکت کند و از وزارت راه هم خواسته می‌شود ضمن فراهم کردن تسهیلات لازم برای فعالیت بیشتر بنگاه‌ها به رفع دغدغه بیکاری در کشور نیز کمک کند.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها