|
کدخبر: 92703

آمار خریداران «کرونا» در فرابورس

از ابتدای راه‌اندازی پویش مقابله با کرونا در فرابورس تا کنون، طی ۱۲ روز معاملاتی تعداد ۲۸ هزار و ۵۷۴ نفر در مجموع ۱۷۰ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال از اوراق مرتبط با این طرح را خریداری کرده‌اند.

گسترش‌نیوز: پویش مردمی «مشارکت در کرونا را میلیونی کنیم» از ۲۷ اسفندماه و همزمان با آغاز دوره اوج انتشار ویروس کرونا در جهان، در فرابورس ایران در قالب تامین مالی جمعی آغاز شده است تا برای جذب منابع مالی برای تشخیص، پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا نقش ایفا کردند.

در این راستا طی پنج روز معاملاتی گذشته، ۲ هزار و ۱۹۹ نفر مشارکت‌کننده به یاری هموطنان خود شتافتند تا با خرید اوراق گواهی نیکوکاری در پویش مردمی بازار سرمایه علیه کرونا، در مجموع مبلغ ۱۷ میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال از سوی فعالان بازار سرمایه برای مقابله با این بیماری و کمک به کادر درمان جمع‌آوری شود.

در این بازه زمانی در نماد «کرونا۱» با مشارکت یک هزار و ۸۵۰ شخص حقیقی و حقوقی مبلغ ۵ میلیارد و ۲۲ میلیون و ۶۰ هزار ریال جمع‌آوری شده و ۹۴۶ شخص نیز اوراق نیکوکاری «کرونا۲» را به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۳۲۴ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال خریداری کرده‌اند.

بر این اساس در مجموع اهالی بازار سرمایه از ابتدای این پویش تا کنون با استقبال پرشور خود و مشارکت ۲۸ هزار و ۵۷۴ نفری، مبلغ ۱۷۰ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال جمع‌آوری کرده‌اند تا ۵۲ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۵۴۰ هزار ریالی که از فروش اوراق «کرونا۱» حاصل شده، تماما در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد و با سود حاصل از ۱۱۷ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۶۱۰ هزار ریالی که از فروش اوراق «کرونا۲» بدست آمده، هرچه زودتر شرایط برای شکست ویروس کرونا هموارتر شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها