|
کدخبر: 49534

معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه فاینکس ۲۰۱۹ مطرح کرد؛

اتصال بورس ایران به بازارهای بین‌المللی آرزوست

معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه گفت: فاینکس۲۰۱۹ جایگاه ویژه‌ای برای واحد‌های تخصصی، به‌خصوص در مقطع فعلی و شرایط تحریم است، آخرین نوآوری‌ها در زمینه بورس در معرض دید شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان قرار گرفته‌ می‌شود.

گسترش‌نیوز: مهدی کرباسیان معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی بورس، بانک و بیمه به گسترش‌نیوز اظهار کرد: فاینکس ۲۰۱۹ فرصت مناسبی برای شرکت‌کنندگان و صاحبان سرمایه، فعالان بورس، بانک و بیمه است تا با یکدگیر ارتباط برقرار کنند محصولات و خدمات خود را بازاریابی کنند. از طرفی برای شرکت‌کنندگان نیز فرصتی فراهم می‌آید تا از آخرین دستاورد‌ها در زمینه بورس، بانک و بیمه با خبر شوند.

وی در ادامه افرود: فاینکس ۲۰۱۹ جایگاه ویژه‌ای برای واحد‌های تخصصی، به‌خصوص در مقطع فعلی و شرایط تحریم است، آخرین نوآوری‌ها در زمینه بورس در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در معرض دید شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان قرار گرفته‌ می‌شود.

باید پروژه‌های بزرگ توسط بانک‌ها هدایت شود

رئیس سابق هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در ادامه با بیان اینکه بانک داری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که ارتباط مستقیمی با صنعت دارد گفت: مشکل بزرگی که در کشور داریم این است که سیستم بانکی ایران رقابتی نیست. دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه فرصت مناسبی است برای بانکداری کشور است تا بتواند توانمندی‌های خود را عرضه کند و در ارتباط با سایر شرکت‌کننده‌ها سطح خود را ارتقاء دهد.

کرباسیان با اشاره به شورای‌عالی پول و اعتبار گفت: باید پروژه‌های بزرگ توسط بانک‌ها و در ارتباط با سیستم‌های بین‌المللی هدایت شود.

بیشتر بخوانید:

شعار نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۹؛ مشارکت بیشتر، اقتصاد بهتر

اثرگذاری بورس در صنعت قابل تقدیر است

وی در ادامه با اشاره به اثر‌گذاری بورس در صنعت گفت: بورس در زمینه صنعت و صنایع معدنی خیلی قوی عمل کرده است و این موضوع قابل تقدیر است. بورس توانسته در مدت فعالیت خود در شفاف سازی، سلامت اقتصادی و رونق تولید موثر باشد و به شکل کلی در اقتصاد کشور اثر مثبتی به جای بگذارد.

حضور مواد معدنی و صنایع معدنی در بورس هنوز هم مخالفینی دارد

کرباسیان با بیان اینکه بورس و حضور مواد معدنی و صنایع معدنی در بورس هنوز هم مخالفینی دارد، گفت: در بین صاحبان صنایع، افرادی معتقدند کالاها باید از بورس خارج شود و به شکل اداری اداره شود حتی دو سال پیش در وزارت صمت بحث اینکه برخی اقلام باید از بورس خارج شود، دعوایی چند ماهه‌ای داشت.

بیشتر بخوانید:

مصاحبه اختصاصی گسترش‌نیوز در آستانه فاینکس ۲۰۱۹؛ معاون وزیر صمت: به نظر من بورس در مدیریت تحریم‌ها به معدن کمک کرد

جایگاه ویژه بورس در اقتصاد

وی در ادامه با اشاره به رشدی شاخص بورس اوراق بهادار، خاطر نشان کرد: بورس جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد دارد و در بخش صنعت و معدن بسیار موثر و کارساز است. بورس اوراق بهادار در شرایط فعلی رشد‌ خوبی داشته و باید بپذیریم که از رشدی که در شاخص‌های بورس وجود دارد وابسته به افزایش میزان تولید نیست. به دلیل تغییر نرخ است.

بهترین چشم‌انداز بورس برای صنایع معدنی

معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا معدن و مواد معدنی در بورس می‌تواند چشم‌انداز خوبی داشته باشد، به گسترش‌نیوز گفت: اینکه عملکرد آینده مواد معدنی چه خواهد بود بسته به نظر من نیست، بررسی عملکرد و واقعیت‌ها ظرف سال‌های گذشته، عملکرد کلی بورس در معدن و صنایع معدنی را نشان داده است. از جمله آن رشد بورس در صنایع معدنی است. واحدهای بزرگ سنگ آهن و واحد‌های فلزاتی از جمله مس که بزرگترین مبادلات را داشتند، هم توانسته تولید‌کننده‌های ما را به رونق برساند. همچنین با حضور بورس سهام داران آنها سود زیادی برده‌اند. سهام داران کل و هم تولید کننده‌ها نیز با وجود بورس توانسته‌اند محصولات خود را با شفافیت و سلامت عرضه کنند و نهایتا این چرخه به گونه ای است که منافع آن به اقتصاد ملی برسد.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در گفت‌و گو با گسترش‌نیوز خبر داد؛ حضور بیش از ۳۱۳ شرکت جهانی در Finex2019

اتصال بورس معدنی ایران به بازارهای بین‌المللی

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بورس ایران به بازارهای بین‌المللی اتصال پیدا خواهد کرد گفت: این موضوع یکی از آرزو‌های کسانی است که در حوزه اقتصاد کشور حضور دارند. برای اینکه تحقق این موضوع فقط در اختیار تولید کننده‌ها و کسانی که در بورس هستند، نیست. مبنای این موضوع باز می‌گردد به سیستم تبادلات مالی و بانکی کشور و اینکه جابه‌جایی ارز و نهایتا مبادلات ورود و خروج سرمایه به کشور و مسائل مختلف که خیلی از این موضوعات به دلیل مقررات متمرکزی که در کشور وجود دارد، عمل نشده است.

کرباسیان افزود: ارتباط مناسبی که با کشورها و بورس‌های بین‌المللی نتوانسته برقرار شود به دلیل همان مسائل ارزی و سیاست‌های اقتصادی کشور است و باید بپذیریم تحریم‌ها هم یکی از مطالب اصلی است.

حمایت دولت‌مردان از اقتصاد به‌ویژه صادرات

معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت سخن خود را با بیان مطلبی از فاینکس ۲۰۱۹ این گونه به پایان رساند: امیدوارم دولت مردان از حوزه اقتصاد به‌ویژه صادرات حمایت به عمل آورند و با همکاری تولید‌کنندگان و تمامی فعالان عرصه صنعت و حاضران در نمایشگاه‌ بین‌المللی بورس، بانک و بیمه بتوانیم اقتصاد مان را رونق دهیم.

namayeshgahbors342.jpg

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت به عنوان حامی رسانه‌ای فاینکس ۲۰۱۹ انتشار دهنده اخبار این رویداد بین‌المللی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز مطرح کرد؛ فرهنگ‌سازی بازار سرمایه، نقش اصلی فاینکس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها