|
کدخبر: 311806

بررسی معاملات بازار سرمایه در هفته دوم آبان / بورس همچنان در مسیر نزولی!

بررسی معاملات هفته دوم آبان نشان می‌دهد، بورس همچنان مسیر نزولی را برای خود انتخاب کرده و هر دو نماگر اصلی را با سقوط سنگینی همراه کرده است. همین موضوع سبب شد تا اهالی بازار سرمایه در این هفته نیز شاهد خروج سنگین پول حقیقی به میزان دو هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان باشند.

بورس بررسی معاملات بازار سرمایه در هفته دوم آبان / بورس همچنان در مسیر نزولی!

نگاهی به مسیر تاریک بازار سرمایه در هفته دوم آبان نشان می‌دهد شاخص‌های بازار باز هم نزولی بودند و به شدت کاهش ارتفاع دادند. اما نزول شدید کندل هفتگی بازار تنها در دو روز خلاصه می‌شود. چرا که پس از ریزش سهمگین بورس در روزهای ابتدایی و انتهای هفته، بازار سهام تقریبا راه سبزی داشت.

به این ترتیب برآیند معاملات دومین هفته آبان‌ماه، سقوط ۱.۵۸ درصدی شاخص کل بود. چرا که شاخص کل با از دست دادن تراز دو میلیون واحدی در این هفته، از دو میلیون و دو هزار واحد به یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز از ۶۷۶ هزار واحد با نزول ۲.۴۴ درصدی به ۶۶۰ هزار واحد رسید.

همچنین میانگین روزانه حجم معاملات در این هفته ۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون برگه سهم بود که ارزشی معادل سه هزار و ۷۶۴ میلیارد تومان را رقم زد. در نهایت نیز نزول شاخص‌های بورسی در این هفته منجر به خروج دو هزار و ۶۱۶ میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها از بورس شد.

بررسی معاملات این هفته از بورس حاکی از آن است که شاخص کل و شاخص هم‌وزن در روز ابتدایی هفته به شدت کاهش ارتفاع دادند. به طوری که شاخص کل ۲.۵۴ درصد و شاخص هم‌وزن ۳.۴۸ درصد در این روز سقوط کردند. در یکشنبه اما به هر زور و زحمتی که بود موقتا جلوی وضعیت اسفناک نماگرها گرفته شد و این دو شاخص مثبت شدند. به نحوی که شاخص کل ۰.۵۲ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۸۹ درصد در یکشنبه رشد کردند.

همین روند در دوشنبه با قدرت بیشتری تکرار شد؛ به طوری که شاخص کل و شاخص هم‌وزن در این روز به ترتیب ۱.۰۳ و ۱.۶۹ درصد رشد کردند. اما در سه‌شنبه همین شوک مثبت به بورس نیز متوقف شد دو نماگر اصلی بازار تقریبا ساکن بودند و بی‌رمق به کار خود خاتمه دادند. در روز پایانی هفته اما روند صعود شاخص‌های بورسی پایان یافت و این دو نماگر نزول شدیدی را به خود دیدند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها