|
کدخبر: 259601

شاخص کل بورس چه زمانی ۲ میلیونی می‌شود؟

بورس امروز با افت حدود ۱۳هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۴۰ هزار دست رسید. وضعیت برجام مشخص نیست و روند صعودی بورس تا سال حفظ می‌شود.

بورس شاخص کل بورس چه زمانی ۲ میلیونی می‌شود؟

روند معاملات بورس امروز با تشدید عرضه و کاهش تقاضا همراه بود و گروه‌های پالایشی، پتروشیمی، بانکی و فلزات اساسی تمایل بیش‌تری به اصلاح و استراحت نشان دادند. برخی کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که فاز اصلاحی امروز طبیعی است و شاخص تا پایان سال صعودی می‌ماند.

عرفان هودی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: امروز بورس در پایان معاملات سبزپوش شد. به همین علت بازار فردا روند متعادل و در نهایت مثبتی را تجربه خواهد کرد.

وی با اشاره به دلایل رشد بورس اظهار می‌کند:  به دلایلی مختلفی مثل به نتیجه نرسیدن مذاکرات، انتظارات تورمی، افزایش قیمت دلار و تنش‌های جهانی تالار شیشه‌ای صعودی است و احتمالا تا پایان سال به شاخص دو میلیون الی دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی برسیم.

هودی درباره دو میلیونی شدن شاخص می‌گوید: با توجه به وضعیت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بسیاری از صنایع تحت تاثیر قرار گرفته و صعودی می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: اگر جهان به صلح برسد، قیمت‌های جهانی کاهش می‌یابد و در مقابل بورس کاهشی می‌شود. همچنین اگر برجام به نتیجه برسد، قیمت دلار افت می‌کند و با توجه به اینکه بیش ۶۰ درصد سهام وابسته به بازارهای جهانی هستند در نهایت تالار شیشه‌ای نزولی می‌شود. در دید کوتاه مدت بازار با یک شوک صعودی می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت می‌گوید: سرمایه‌گذاری بلندمدت در بورس سودآور است.

منبع: تجارت نیوز

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها