|
کدخبر: 257280

ناگفته‌های سازمان بورس در مورد سرخآبی‌ها

رییس سازمان بورس گفت: ارزش‌گذاری استقلال و پرسپولیس بر اساس میزان دارایی‌هایشان بوده و ربطی به تعداد هوادارانشان ندارد.

بورس ناگفته‌های سازمان بورس در مورد سرخآبی‌ها

مجید عشقی درباره سوددهی سهام سرخآبی‌ها و اینکه گفته می‌شود سهام عرضه شده استقلال و پرسپولیس ارزش مادی برای خریدارانش ندارد و به سوددهی نخواهد رسید، اظهار داشت: نمی‌توان این مساله را به صورت مطلق عنوان کرد. در مورد سایر شرکت‌ها هم اگر مساله مثبت یا منفی در عملکرد آنها ایجاد شود همین داستان سودآوری یا زیان‌دهی رخ می‌دهد و منافعی برای سهامداران ندارد.

وی افزود: در خصوص ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس کمیته‌ای برای نظارت و هزینه‌ کرد این منابع پیش‌بینی شده تا منابع مذکور به گونه‌ای سرمایه‌گذاری شود که در بلندمدت، هم هزینه‌های باشگاه را بتواند پرداخت کند و هم اینکه این ۲ باشگاه‌ به سودآوری برسند.

رییس سازمان بورس گفت: البته این موضوع به عملکرد هیات مدیره و مدیران عامل استقلال و پرسپولیس و همچنین کمیته‌ نظارت بر سرمایه‌ حاصل از فروش سهام بستگی دارد. اگر عملکردشان درست باشد سهامداران استقلال و پرسپولیس به سود خواهند رسید؛ در غیر این صورت ممکن است دچار زیان شوند.

عشقی عنوان کرد: در سایر شرکت‌ها هم چنین رویه‌ای وجود دارد. برخی از شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری درست به سود رسیده‌اند و بالعکس با سرمایه‌گذاری نادرست منابع شرکت را تلف کرده و سودی نساخته‌اند. بنابراین می‌توانیم بگوییم پرداخت سود به سهامداران استقلال و پرسپولیس امکان‌پذیر است؛ اما همانطور که گفتم به یکسری عوامل بستگی دارد.

رییس سازمان بورس در مورد اینکه در ارزش‌گذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، ارزش آبی‌پوشان کمتر از ارزش رقیب دیرینه‌شان برآورد شده، تصریح کرد: سازمان بورس ورودی به این موضوع نداشته و نظر کارشناس رسمی لحاظ شده است. ارزش‌گذاری استقلال و پرسپولیس بر اساس میزان دارایی‌هایشان بوده و ربطی به تعداد هوادارانشان ندارد.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    کی این نمادها بازگشایی میشه بعد از کذشت این مدت هنوز نزایید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها