|
کدخبر: 252642

بورس در یک نگاه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

در معاملات امروز ۱۵ فروردین بازار سهام، ارزش معاملات بورس افزایش یافت و ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۸۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز دوشنبه، پانزدهم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران برای سومین روز متوالی صعود کرد و با افزایش ۶ هزار و ۸۶۸ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۸۷۱ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۵۶۳ واحدی در سطح ۳۷۳ هزار و ۲۶۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۵۶ واحد بالا آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۶۹۰ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۲۲۵ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۶۹ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۴۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۴ درصد بازار افت قیمت داشتند.

  خروج پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۸۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۶۸ میلیارد تومان بود. پس از فملی، نمادهای فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) و نوری (شرکت پتروشیمی نوری) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بازار-سرمایه

  نمادهای پیشران بازار

نمادهای «فولاد»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «فملی»، «نوری» و «شستا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «ارفع» و «ومهان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «اریا» و «غصینو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شستا و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، آریا و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رکورد شکنی ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۹۲ هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۸۲ هزار و ۹۲۷ میلیارد تومان بود که ۹۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام به بالاترین رقم در ۶ ماه گذشته رسید. ارزش معاملات خرد با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۸ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان رسید.

کاهش صف‌های خرید پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۲۰۰ درصد افزایش یافت و ۴۲ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۳۰ درصد افت کرد و در رقم ۸۷۳ میلیارد تومان ایستاد. بدین ترتیب معاملات روز دوشنبه با مازاد تقاضای ۸۳۱ میلیارد تومانی بسته شد.

امروز نماد ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) با صف‌ خرید ۱۹۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ورنا، نمادهای خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به نماد بالاس (شرکت مهندسی ساختمان تأسیسات راه آهن) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۷ میلیارد تومانی داشت. پس از بالاس، نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب) و سیمرغ (شرکت سیمرغ) بیشترین صف فروش داشتند.

بازار-سهام

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها