|
کدخبر: 247992

واریز سود سهام عدالت به سال آینده موکول می شود؟

چند سالی است که ماه های پایانی سال، موعدی برای پرداخت سود سهام عدالت چندین میلیون دارنده سهام عدالت است.

همچنان گمانه زنی ها بر سر روند واریز مانند سال های قبل(دو مرحله ای) وجود دارد که اصلی ترین دلیل این نوع واریز به پرداخت سهم سود شرکت های سهام عدالت به سپرده گذاری مرکزی است؛ موضوعی که آقای مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از آن سخن می گوید.

به گفته او برخی از شرکت ها در واریز سهم خود در سود سهام عدالت تاخیر دارند که ما از طریق قانون وارد گفتمان با این شرکت ها برای جمع آوری وجود شده ایم.  مخابرات نیز از جمله این شرکت هاست که هنوز سود خود را واریز نکرده است.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: هم اکنون دو شرکت پتروشیمی جم و گل‌گهر با انجام افزایش سرمایه، سود سهامداران عدالت را به صورت سهام جدید پرداخت کردند. اما شرکت مخابرات همچنان سود سال گذشته را واریز نکرده که سازمان بورس در چارچوب قوانین و مقررات موجود اقدامات حقوقی خود را علیه این شرکت انجام داده است.

او می گوید: امیدواریم سود مجمع سال گذشته و امسال شرکت مخابرات توامان توسط شرکت مذکور واریز شود. اگر شرکت مخابرات اقدام به واریز سود سال مالی ۹۸ و ۹۹ کند، همه این سود به صورت یکجا به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها