|
کدخبر: 244381

خبر مهم درباره پرداخت سود سهام عدالت

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وعده واریز سود سهام عدالت در دهه سوم اسفند ماه را داده است. این سود تا چند روز دیگر واریز می‌شود؟

دولت باید تا پایان امسال سود سهام عدالت را به حساب سهامداران واریز کند.

مسئولیت وصول و پرداخت سود عملکرد سال ۹۹ سهام عدالت و اعلام زمان آن بنا به مصوبه شورای عالی بورس با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است.

در خصوص زمان واریز سود نیز مدیر عامل سپرده گذاری مرکزی می‌گوید: برآورد زمانی ما این است که در دهه سوم اسفند می‌توان سود را به حساب مشمولان واریز کرد؛ بنابراین سود سهام عدالت در نزدیک‌ترین زمان ۱۸ روز دیگر واریز می‌شود. یعنی اگر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بتواند در روزهای آینده سود را جمع‌آوری کند، می‌تواند آن را در شروع دهه سوم این ماه یعنی روز ۲۱ اسفند واریز کند.

اما اگر همانند سال گذشته فرایند واریز سود از سوی شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت به کندی انجام شود، احتمالا واریز سود نیز به آخر دهه اسفند موکول شود؛ بنابراین دیرترین زمان ممکن برای واریز سود ۲۷ روز دیگر است که با آخرین روز سال مصادف می‌شود.

البته یک احتمال دیگر نیز وجود دارد، آن هم احتمال واریز شدن نیمی از سود قبل از عید نوروز است. یعنی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نتواند به وعده خود عمل کند و واریز سود امسال نیز همانند سال گذشته به دو قسمت تبدیل شود.

در سال گذشته ۵۰ درصد سود قبل از عید واریز شد و ۵۰ درصد باقی مانده به بعد از عید موکول شد و در نهایت نیز ۱۰ درصد از سود واریز نشد.

اما بدترین سناریو این است که هیچ مبلغی از سود واریز نشود، یعنی به طور کلی به سال بعد موکول شود.

سود سهام عدالت برای برگه ۵۳۲ هزار تومانی ۵۵۰ هزار تومان است. قرار است این سود در دهه سوم اسفند ماه واریز شود.

اگر هر یک از اعضای یک خانواده چهار نفره سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی داشته باشند، در پایان اسفند امسال در مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

همچنین میزان سود برای خانواده چهار نفره‌ای که برگه سهامشان یک میلیون تومانی است حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

 

منبع: شهرآرا نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها