|
کدخبر: 244056

برندگان امروز بورس / خودرو صدرنشین شد

در معاملات روز دوشنبه، دوم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۷ هزار و ۲۱۸ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۲۳ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۳ هزار و ۴۵۶ واحدی در سطح ۳۲۷ هزار و ۸۸۲ واحدی ایستاد. رشد یک و هفت صدم درصدی شاخص هم وزن بیشترین رشد این شاخص در ۴ هفته اخیر است.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۸ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۵۱۳ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۳۳۱ نماد رشد نرخ داشتند که ۲۳۴ نماد بورسی و ۹۷ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۱۴۰ نماد کاهش نرخ داشتند که ۹۶ نماد بورسی و ۴۴ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۶۷ درصد بازار رشد نرخ داشتند و ۲۸ درصد بازار افت نرخ داشتند.

نمادهای لیدر بازار سهام

در دومین روز کاری اسفند ماه نرخ سهام اغلب نمادهای گروه‌‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «خودرو و ساخت قطعات»، «سیمان، گچ و آهک»، «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «بیمه و صندوق بازنشستگی» افزایش یافت و سبزترین گروه‌‌‌های بازار بودند.

امروز نمادهای «فارس»، «وبملت» و «خودرو» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «فولاد»، «فملی» و «پارسان» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «فرابورس» و «فزر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مارون»، «شراز» و «آریا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و وبملت و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶۹ هزار و ۵۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۶۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان رسید که ۲ درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها