|
کدخبر: 240617

پیش بینی بورس فردا / بازار متعادل می ماند؟

بورس امروز بیش از شش هزار واحد صعود کرد. شاخص کل نیز در محدوده یک میلیون و ۲۸۱ واحدی باقی ماند. به گفته کارشناسان، بورس در بلند مدت بازدهی خوبی دارد.

بورس پیش بینی بورس فردا / بازار متعادل می ماند؟

بورس امروز برخلاف روزهای دیگر روند صعودی داشت. شاخص کل نیز بیش از شش هزار واحد رشد کرد.

احتمالا طی روزهای آینده خبرهای مثبتی از روند یا نتیجه مذاکرات منتشر شود، چرا که مذاکره کننده ارشد روسیه از مراحل پایانی مذاکرات وین خبر داده است.

مذاکره کننده ارشد روسیه می‌گوید: طرف‌ها در این جلسات پیرامون مسائل مهم و با اولویت بالا که در سه حوزه رفع تحریم‌ها، تضامین و راستی‌آزمایی متمرکز بود رایزنی کردند.

میخائیل اولیانوف دیروز در توئیتی نوشت: گفتگوها به مراحل پایانی است و دست یابی به توافق نهایی، به اراده و تلاش پرانرژی همه شرکت کنندگان بستگی دارد.

از آنجایی که فردا آخرین روز کاری بورس در این هفته است، احتمالا اخبار مذاکرت که در روزهای آینده منتشر می‌شود، اولین تاثیر خود را در هفته آینده بگذارد.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: احتمالا معاملات فردا همانند امروز متعادل و مثبت باشد.

وی توضیح می‌دهد: شاخص بورس امروز مثبت شد. اما در میانه معاملات روز، به مرور تقاضا کمتر و عرضه بیشتر شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: دغدغه‌های بازار همانند تغییر در نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی، گاز و سوخت صنایع تا حد زیادی برطرف شده است.

آقابزرگی اظهار می‌کند: توافقات برجام باعث شده تا یک نگرانی کوتاه مدت در بازار حاکم شود. یعنی در دوره کوتاه مدت اثرات شوک کاهش نرخ ارز روی معاملات تاثیر می‌گذارد.

وی تاکید می‌کند: تصمیمات مسوولین اقتصادی در تمامی حوزه‌‌ها خصوصا نرخ ارز می‌تواند روی آینده بورس تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به افزایش حجم نقدینگی می‌گوید: حجم نقدینگی نسبت به رشد اقتصادی بیشتر بوده است. در نتیجه نباید انتظار کاهش آنچنانی قیمت ارز را داشته را داشتیم.

آقابزرگی ادامه می‌دهد: P/E forward و متوسط pp ttm بازار در سطح ارزنده‌ای قرار دارد. انتظار نزول بازار با شیب تند را نداریم.

وی تاکید می‌کند: سیاست‌های حمایت از بازار سرمایه در حد معقول و قابل قبول قرار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت می‌گوید: بورس در میان مدت و بلند مدت در مقایسه با سایر بازارهای موازی می‌تواند بازدهی معقولی داشته باشد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها