|
کدخبر: 234715

این نمادهای بورسی بیشترین افزایش سهام را داشتند (۲۷ دی)

افراد حقیقی امروز ۲۷۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام ایران‌ خودرو بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۲۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۶درصد یعنی ۵۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «استخراج کانه‌های فلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «خودرو»، «فملی» و «سمگا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وحافظح»، «کمنگنز» و «انرژی۳» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ایران‌ خودرو معادل ۲۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی حق تقدم بیمه حافظ با برتری ۱۴میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۸۰میلیارد تومان بود.

حقیقی+حقوقی+00.10.27

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها