|
کدخبر: 226193

اعتماد به بازار بورس بر میگردد؟

بازار سهام هفته گذشته با را با افت ۴ درصدی در شاخص کل پشت سر گذاشت. در حالی که چهارشنبه با کاهش فشار فروش بازار کمی سبز شد باید دید فردا بورس کار خود را چگونه آغاز خواهد کرد؟

بورس اعتماد به بازار بورس بر میگردد؟

بازار سهام هفته گذشته با را با افت ۴ درصدی در شاخص کل پشت سر گذاشت. در حالی که چهارشنبه با کاهش فشار فروش، بازار کمی سبز شد باید دید فردا بورس کار خود را چگونه آغاز خواهد کرد.

مریم محبی، کارشناس بازار سهام در این باره گفت: در هفته جاری، بازار سرمایه همچنان شاهد صف‌های عرضه در نمادهای مختلف بود. با آمار مثبت و کاهش تعداد صف‌های فروش در روزهای آخر هفته قبل و همزمان با بازگشایی نمادهای خودرو و خساپا، جو مثبت به بازار مخابره شد. این جو مثبت، پایدار نبود و از روز شنبه بیستم آذرماه، مجددا شاهد افزایش صف‌های فروش در بازار بودیم.

وی افزود: ادامه‌دار نبودن شرایط مثبت و تمایل سهامداران خرد به خروج از بازار نشان از عدم اعتماد سهامداران به این بازار است. سهامداران خرد اعتماد خود را نسبت به بازار، ناظر بازار و بازارگردان از دست داده‌اند. دولتمردان نیز که مقرر بود از زمان آغاز به کار دولت جدید، برای بهبود شرایط تلاش کنند، اقدام خاصی برای احیای این بازار نکردند و در نهایت شرایط سخت‌تری به سهامداران تحمیل شد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: جو بی‌اعتمادی مردم به بازار سرمایه و عدم اقدام قاطع ناظر برای جلوگیری از اقدام ناشایست کدهای متخلف باعث شده است تا روند خروج سرمایه از بازار ادامه‌دار باشد. در صورت تداوم روند خروج سرمایه از بازار سهام، انتظار بازگشت اعتماد و جذابیت مجدد بازار سهام، به نظر منطقی نیست.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    ما برای برگشت سرمایه ازدست رفته و چپاول شده امان رای داده ایم طزود به وعدهایتان عمل کنید شما با اصلاح طلبان چه تفاوتی دارید

ارسال نظر