|
کدخبر: 225915

این نمادها بورس امروز را ساختند

در آخرین روز کاری هفته روند نزولی شاخص کل متوقف شد اما شاخص فرابورس و شاخص هم وزن ریزش کردند.

در معاملات روز چهارشنبه، ۲۴ آذر ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش هزار و ۳۷۷ واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و ۲۹۳ هزار واحد رسید. اما شاخص هم وزن افت کرد و با کاهش ۹۶۰ واحدی در سطح ۳۴۴ هزار و ۵۰۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۰ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۵۷۰ واحد قرار گرفت.

کاهش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با افت ۴۴ درصدی به رقم ۵ هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان بود که ۲۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان رسید که ۴۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز سهم‌های کامودیتی‌محور شاخص کل بورس را سبز کردند. نمادهای «میدکو»، «فملی» و «شفن» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «خودرو»، «مبین» و «وغدیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «سمگا»، «ارفع» و «کگهر» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «آریا» و «شبصیر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، توسن و سغدیر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

بورس-اینفو

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها