|
کدخبر: 224141

بررسی راه اندازی بورس بین الملل در کیش

راه‌اندازی بورس بین‌الملل بعد از حدود سه سال از سوی مسئولان مطرح شده و به نظر می‌رسد این موضوع در شورای عالی مناطق آزاد و هیات مدیره سازمان بورس در حال بررسی است.

بورس بررسی راه اندازی بورس بین الملل در کیش

اواسط مهرماه ۱۳۹۸ بود که علی صحرایی مدیرعامل سابق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از مذاکره با ۱۶ بورس دنیا برای شناساندن بورس تهران خبر داده بود.

البته این موضوع چندان که باید پیگیری نشد و تقریبا مسئولان حول محور آن وعده‌ای ندادند تا این‌که حدود یکسال بعد یعنی در سال ۱۳۹۸ مدیرعامل منطقه آزاد کیش اعلام کرد که مقدمات بورس بین‌الملل در حال انجام است و تا پایان سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی می‌شود.

با این حال چندی بعد صحرایی اعلام کرد که این طرح، طرحی است که باید متناسب با شرایط بین‌المللی تصمیم‌گیری شود.

به گفته وی، بورس بین‌الملل قرار بود در جزیره کیش راه‌اندازی شود که بورس تهران هم در آن سهامدار است، اما این طرح با توجه به شرایط کشور متوقف شده است.

صحرایی تاکید کرده بود که راه‌اندازی بورس بین‌الملل مشمول تحریم بوده و محدودیت‌های تحریمی سر راه آن قرار دارد.

حال با گذشت حدود دو سال از مباحث مربوط علیرضا ناصرپور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ، با اشاره به درخواستی که از طرف دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مبنی بر راه‌اندازی بورس بین‌الملل مطرح شده است، اظهار کرد: سابقه این موضوع به سال ۱۳۹۷ برمی‌گردد و اخیرا دوباره پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این موضوع در هیات مدیره سازمان در حال بررسی است. در واقع مناطق آزاد طرح توجیهی آن را ارائه کرده و بعد از بررسی‌ها در هیات مدیره سازمان نتیجه نهایی آن اعلام می‌شود.

این مباحث در حالی مطرح می‌شود که شرایط تحریمی کشور هنوز تغییری نکرده و جای این سوال وجود دارد که آیا با توجه به این شرایط واقعا امکان راه‌اندازی بورس بین‌الملل وجود دارد یا فقط دوباره وعده‌ای در این راستا مطرح شده است که نتیجه‌ای نخواهد داشت.

 

منبع: ایران جیب

ارسال نظر