|
کدخبر: 221500

توصیه مهم به سهامداران بانکی

در حالی که بازار سهام امروز هم منفی است اما گروه بانک در واکنش مثبت به روند مذاکرات وین امروز مثبت است.

در حالی که بازار سهام امروز هم منفی است، اما گروه بانک در واکنش مثبت به روند مذاکرات وین امروز رشد دارد. شاخص کل بورس در میانه بازار امروز با ۱۵۰۰ واحد افت در کانال یک میلیون ۳۶۲ هزار واحد قرار گرفت. وبملت و وتجارت بیشترین تاثیر مثبت و توری و فولاد بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل امروز را دارند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۳ واحد ریزش در کانال ۱۹ هزار ۴۹۰ واحد قرار گرفته است. بپاس بیشترین تاثیر مثبت و بورس و فجهان بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس در میانه بازار امروز دارند.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام گفت: اصلی‌ترین علت اقبال امروز به گروه بانکی‌ها روند مثبت نشست برجام تا به امروز است. این در حالی است که ذهنیت عمده بازار سهام و سرمایه‌گذاران به مذاکرات مثبت نبود و پیش‌بینی نتیجه‌بخش بودن از مذاکرات برجام وجود نداشت.

وی ادامه داد: رشد گروه بانکی در حالی است که سایر نمادهای بزرگ در بازار به رغم ارزندگی سهام با افت مواجه‌اند. در سهم‌های بنیادی بازار کمتر از ارش واقعی معامله انجام می‌شود.

این کارشناس تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شد بانک دومین گروه برای حرکت‌های مثبت بعد از خودرو باشد. در حال حاضر اخبار خوبی برای خودرو وجود ندارد و گروه بانکی پیشتاز است.

حقوقی‌های بانک از فشار عرضه بپرهیزند

میرزایی گفت: در سال ۹۴ بخشی از تمرکز مذاکره‌کنندگان روی بحث خودرو و حصول توافقاتی با فرانسه بود. اما توجه به ترکیب مذاکره‌کنندگان در این دوره نشان می‌دهد تمرکز بیشتر روی بانک‌هاست و این موضوع جذابیت گروه بانکی در بورس را نیز بالا برده است.

وی گفت: توصیه‌ام به ناظران بازار و مخصوصا حقوقی‌های گروه بانکی این است که از عرضه سنگین خودداری کنند. متاسفانه این موضوع در گروه بانکی و به خصوص نماد اصلی آن ها وبملت زیاد مشاهده می‌شود. زمانی که این گروه شروع به حرکت صعودی می‌کند شاهد عرضه‌های سنگین هستیم. این موضوع باعث می‌شود روند مثبت نمادهای بانکی در نطفه خفه شود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر