|
کدخبر: 221177

برندگان امروز بورس / افت شاخص در روز مذاکرات

شاخص کل بورس در حالی امروز ۴۱۸۳ واحد ریخت که مذاکرات برجام عصر امروز برگزار خواهد شد.

بازار سهام در ابتدای امروز با رشد حدود ۴۰۰۰ واحدی شاخص کل کار خود را آغاز کرد. اما در میانه بازار به تدریج از سرعت این رشد کاسته شد و در نهایت شاخص کل با ۴۱۸۳ واحد ریزش در کانال یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد به کار خود پایان داد.

شاخص کل امروز ۰٫۳۱ درصد افت داشت و در اکثر گروه‌های بزرگ ریزش شاهد بودیم. شاخص هم‌وزن نیز به رغم اینکه تا میانه بازار مثبت بود در نهایت با ۰٫۲۲ درصد افت به کار خود پایان داد. کچاد، فولاد، فارس و کگل بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل امروز را داشتند.

خودرو، شیمیایی و اداره بازارهای مالی همچنان برترین گروه‌های صنعتی در بازار سهام هستند. پالایش، کمند و پارند بیشترین ارزش معامله و خگستر، خبهمن و فاذر نیز بیشترین حجم معامله را داشتند. ارزش معاملات در بازار امروز بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان بود.

در حالی که بورس امروز با افت شاخص کل همراه بود، شاخص فرابورس رشد اندکی را ثبت کرد. فرابورس با حدود ۹ واحد رشد در کانال ۱۹ هزار و ۵۰۳ واحد قرار گرفت. بپاس بیشترین اثر مثبت و مرون و غصینو بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل فرابورس را ثبت کردند.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: شاخص کل طی چند روز گذشته در یک روال نزولی قرار گرفته است. امروز شاخص به یک میلیون ۳۶۵ هزار واحد رسید. لذا دوشنبه را می‌توانیم برای شاخص کل نقطه عطفی بدانیم.

وی افزود: به نظرم شاخص کل می‌تواند کانال ۱٫۴ میلیون واحد را در هفته آینده پس بگیرد. فرای نتیجه مذاکرات احتمال می‌دهم هفته آینده برای بازار سرمایه پربار باشد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر