|
کدخبر: 218553

برندگان امروز بورس (۲۹ آبان)

در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس تهران کانال ۱.۴ میلیونی را از دست داد و نسبت به روز چهارشنبه ۲۷ هزار و ۲۹۲ واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز با کاهش ۳ هزار و ۲۳۶ واحدی در سطح ۳۸۳ هزار و ۵۲۸ واحدی ایستاد. اما شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۵۴ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۹۸۸ واحد قرار گرفت.

امروز پس از یک روز باز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۴۵۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۹ میلیارد تومان بود. پس از فولاد، شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) و بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

گروه‌های قرمز بازار

روز شنبه قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی کاهش یافت و این گروه‌ها که از بزرگ‌ترین گروه‌های بازار سهام هستند قرمزپوش شدند.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص

امروز نمادهای «فولاد»، «فارس» و «شستا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد «شفن»، «پترول» و «انرژی۳» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «بپاس» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «بگیلان» و «خدیزل» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و انرژی۳ و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، کرمان و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

بهبود ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش ۲ درصدی به رقم ۷ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان بود که ۲۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز اندکی رشد کرد و با افزایش ۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان رسید که ۵۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات چهارشنبه ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز چهارشنبه ۲۳۸ درصد افزایش یافت و ۲۱۰ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۵۵ درصد افت کرد و در رقم ۱۵۰ میلیارد تومان ایستاد.

نماد ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد) با صف‌ خرید ۱۹ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ثشاهد، نمادهای غسالم (شرکت سالمین) و غنوش (شرکت نوش مازندران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۴۰ میلیارد تومانی داشت. پس از وسخوز، نمادهای بورس (شرکت بورس اوراق بهادار تهران) و انرژی۱ (نهادهای مالی بورس انرژی) بیشترین صف فروش داشتند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها