|
کدخبر: 220830

کدام نمادها بیشترین افزایش سهام را داشتند؟ + جدول

افراد حقیقی امروز ۲۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۱۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۱درصد یعنی ۶۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «هتل و رستوران» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «میدکو»، «بپاس» و «شستا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شفنح»، «پارس» و «شفن» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه معادل ۱۷میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی حق تقدم پتروشیمی فناوران با برتری ۱۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۴۰میلیارد تومان بود.

حقیقی+حقوقی+00.09.07

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر