|
کدخبر: 216741

مردم دوباره به بورس اعتماد می کنند؟

با بازگشت اعتماد به بازار سرمایه مردم سرمایه‌های خود را وارد این بازار می‌کنند و در مسیر رشد و توسعه تولید و ایجاد اشتغال به کار گرفته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس پیگیر وضعیت بازار سرمایه هستند، گفت: دولت باید از فرصت‌های بازار سرمایه برای عرضه کالاها استفاده کند.

سید کاظم دلخوش افزود: تأثیر بازار سرمایه در حرکت جریان نقدینگی به سمت رشد و توسعه اقتصادی، مساله‌ای مهمی است که طی سال‌های گذشته با نگاه به رشد مساعد بازار سرمایه ایران مورد توجه قرار گرفته است. اگر رابطه منطقی بین بازار مالی و سایر بخش‌های اقتصادی وجود نداشته باشد، احتمال بروز اختلال در ساز و کار اقتصاد وجود دارد.

نماینده صومعه سرا با اشاره به اینکه باید از تجربه‌های کشورهای پیشرفته برای رشد و تحول بازار سرمایه کشور بهره‌مند شد، اضافه کرد: در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا شاهد رونق قابل توجه بازار سرمایه و حضور بی‌شمار سهامداران و سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه هستیم، بنابراین، به نظر می‌رسد با بازگشت اعتماد به بازار سرمایه مردم سرمایه‌ های خود را وارد این بازار می‌کنند تا در مسیر رشد و توسعه تولید و ایجاد اشتغال به کار گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: بازار سرمایه کشور باید نسبت به گذشته رشد یابد وگرنه اعتماد از دست رفته باز نخواهد گشت.

دلخوش با اشاره به اینکه در پذیرش شرکت‌ها در بورس باید دقت لازم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: شرکت‌های خواهان پذیرش در بورس و فرابورس باید شفاف‌سازی را سرلوحه کارهای خود قرار داده، فرار مالیاتی نداشته و ساختار مالی و ساختار کسب‌وکار خود را اصلاح کنند. این در حالی است که تداوم سودآوری کسب‌وکار و اندازه و نوع کسب‌وکار برای پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرابورس، بسیار مهم است.

 

منبع: سنا
  • علی ارسالی در

    مگه چاره ای هم جز اعتماد می ماند آخه در غیر اینصورت باید با کلی ضرر با بورس خداحافظی کنیم.

ارسال نظر