|
کدخبر: 216051

بازار بورس آرام می شود

حق پرست، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بورس به سمت آرام شدن حرکت می‌کند که این امیدواری می‌رود عرضه و تقاضا به جایی برسد که از حرکات سینوسی جلوگیری شود.

بورس بازار بورس آرام می شود

محمد علی حق پرست کارشناس بازار سرمایه گفت: آموزش قبل از سرمایه‌گذاری از مهمترین مواردی است که باید در بازار به آن توجه شود چون سال گذشته ناآشنایی با ساختارهای بازار سرمایه، آسیب زیادی به روحیه مردم وارد شد که آثار منفی آن بازار را دچار نوسانات سینوسی کرد.

حق پرست با بیان اینکه مکانیزم بازار سرمایه متاثر از عرضه و تقاضا است، گفت: سرمایه‌گذاری در بورس شامل اصول و قواعد خاصی است که برای موفقیت مستمر و بلندمدت باید دولت، سهامداران عمده و خرد، پذیرای آن باشند.

 وی با بیان اینکه بورس مزیت‌های بسیاری دارد و روز به روز بر طرفداران سرمایه‌گذاری در بورس افزوده می‌شود، گفت: بازار سرمایه بازاری منعطف برای هر سرمایه‌گذاری با هر هدف زمانی کوتاه و یا بلند مدت است اما داشتن افق بلندمدت در این بازار یک ضرورت است.

به گفته این فعال بازار سرمایه؛ باید سرمایه‌گذاران تازه وارد بدانند که بورس ترکیبی از سود و ضرر است و اگر سهامداران حقیقی مزیت‌های بازار سرمایه را بشناسند، آن را از دیگر بازارها متمایز می‌کنند.

وی تصریح کرد: بازار سرمایه بازار قابل اتکایی است و نقد شونده بودن آن به عنوان یکی از مزیت‌های بسیار اساسی موجب جلب بیشتر مردم می‌شود.

حق‌پرست، بورس را یکی از مصون‌ترین سرمایه گذاری‌ها در دنیا معرفی کرد و افزود: در همه کشورهای مدرن دنیا با دید بلندمدت به بازار سرمایه توجه می‌شود زیرا افراد بر این باور هستند با خرید سهام در بورس، دیگر نگران نقدشوندگی نخواهند بود و سهام خود را در هر زمانی که بخواهند راحت تر از سایر بازارها و با اطمینان بیشتر به فروش می رسانند.

این کارشناس بورس عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیازمند آگاهی، آموزش و کسب تجربه و تحلیل بنیادی دارد و سرمایه‌گذار باید درباره چگونگی سرمایه‌گذاری خود، وضعیت بازدهی، نوع دید، ریسک صندوق‌ها و سبدهای مختلف، سابقه مدیران این صندوق‌ها و نوع نگرش مدیران و سبدها به شناخت کامل رسیده و قدرت تحلیل داشته باشد.

حق پرست خاطر نشان کرد: مدیران بورسی در حال تصحیح برخی ساختارهای موجود هستند البته یادمان نرود که از سال ۹۸ بازار سرمایه بسیار گسترده شده و تغییر در ساختارها و زیرساختها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها