|
کدخبر: 215709

وضعیت خوب گروه لاستیک در بورس

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص گروه لاستیک بیش از ۹۰ درصد تا رسیدن به سقف قبلی خود که در محدوده ۴۶۲ هزار واحد است، فاصله دارد.

بورس وضعیت خوب گروه لاستیک در بورس

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت تکنیکالی شاخص گروه لاستیک گفت: شاخص این گروه با برخورد به خط روند داینامیکی قرمز رنگ، واکنش مثبت نشان داده و از محدوده حمایتی ۲۰۲ هزار واحدی به سمت بالا بازگشته است. این شاخص در حال حاضر در گام اول می‌تواند تا محدوده مقاومتی ۲۷۷ هزار واحدی پیش برود و در صورتی که از این محدوده مقاومتی عبور کند در میان مدت می‌تواند تا محدوده ۳۴۰ - ۳۵۰ هزار واحد رشد کند.

او بیان کرد: در حال حاضر شاخص گروه لاستیک بیش از ۹۰ درصد با سقف قبلی خود که در محدوده ۴۶۲ هزار واحد بود، فاصله دارد.

بورس

او افزود: همچنین طبق اندیکاتور MACD که اندیکاتور نشان دهنده واگرایی و همگرایی است، شاهد به وقوع پیوستن یک واگرایی مثبت هستیم که در صورت عبور از ناحیه مقاومتی می‌توان انتظار رشد گروه لاستیک را داشته باشیم. اما با توجه به شرایط فعلی بازار و کاهش ارزش معاملات، بورس دچار رکود و وارد فاز اصلاح زمانی شده است و فعلا نمی‌توان انتظار شکست مقاومت مذکور را داشت.

سیدپور در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه اخباری می‌تواند بر روی صنعت لاستیک موثر باشد؟ اظهار کرد: از جمله موارد بسیار مهم و تاثیرگذار در صنعت لاستیک، نرخ گذاری دستوری مشابه بسیاری از صنایع است. مشکلی که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه طی سالیان گذشته، حاشیه سود شرکت‌های لاستیکی را پایین آورده است. از جهتی در طی ماه‌های اخیر یک افزایش نرخ جدید در این گروه صورت گرفته که باید دید با منتشر شدن گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها، در حاشیه سود‌ شرکت‌های لاستیکی تا چه میزان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به جدول زیر در خصوص نسبت های بورسی این گروه گفت: این جدول نشانگر نسبت قیمت به سود محقق شده شرکت‌های این صنعت بوده و بیانگر این است که نسبت مذکور یعنی p/e گروه لاستیک ۷.۶۲ و از میانگین p/e کل بازار سرمایه پایین‌تر است. از این تفاوت می‌توان نتیحه گرفت که قیمت‌های سهم‌های این گروه به نوعی ارزتده هستند.

او بیان کرد: همچنین نسبت قیمت به فروش نیز که از تقسیم قیمت سهم به میزان فروش شرکت ها به دست می آید بدین منظور است که متوجه شویم آیا شرکت دارای فروش ثابت، قوی و افزایشی هست یا خیر. در این نسب هم می‌توان ارزنده بودن نمادهای این گروه نسبت به کلیت بازار را شاهد بود.

بورس-لاستیک

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها